Когато миналата седмица ръководителите на Lenovo Group представиха отново смартфоните на Motorola в Китай с празнично събитие, то напомни за старата любов към устройствата на Motorola, когато мобилните телефони все още бяха рядкост и китайските компании не правеха такива под свои собствени марки, пише Wall Street Journal.
Това подсказа една от причините защо китайската компания за производство на персонални компютри похарчи 2,91 млрд. долара, за да купи непечелившия американски производител на смартфони през октомври. С това придобиване Lenovo се надява, че Motorola ще натежи на развиващите се пазари, където потребителите са насочени към по-висок клас устройства.
Сега е добър момент за Lenovo да набере сили. Въпреки, че е третият най-голям производител на смартфони в света след Samsung Electronics и Apple, тя среща голяма конкуренция на всички фронтове.
В Китай, вътрешния пазар на Lenovo, Apple доминира при високия клас смартфони, тъй като китайските потребители смятат iPhone за луксозен продукт. За потребителите на нисък и среден клас стоки Lenovo трябва да се бори с Xiaomi – най-горещият китайски старт-ъп, чиято пазарна стойност достигна 46 млрд. долара. Тя е и най-големият производител на смартфони в Китай.
Преди година Lenovo надмина по продажби всички производители освен Samsung и Apple, но Xiaomi успя да я изпревари, продавайки мечти за модерен начин на живот на китайските потребители на различни ценови нива. Huawei Technologies също е сериозен конкурент, особено с новата си марка Honor, която е насочена към по-младите купувачи и за малко повече от едно тримесечие успя да достигне продажбите от миналата година.
Главният изпълнителен директор на Lenovo Ян Юенцин заяви в интервю, че китайският пазар на смартфони се е променил и неговата компания трябва да се приспособи.
"Онлайн моделът влияе на традиционния модел“, посочва той. „Определено трябва да обърнем внимание на това“.
Ян твърди, че има две тенденции в Китай, които облагодетелстват нови играчи като Xiaomi, които бързо набраха сили на пазара, продавайки висококачествени устройства онлайн на ниски цени. Едната тенденция е свързана със субсидиите на доставчиците, които карат повечето китайски потребители да купуват устройства, които не са свързани с даден оператор.
От друга страна стои успехът на Xiaomi и други, които промотират продуктите си онлайн през мрежи от фен клубове, което означава по-високи разноски и по-високи цени от страна на традиционните производители.
След като продаде първия си смартфон преди четири година като малък онлайн старт-ъп, Xiaomi успя да направи така, че да се изкачи до върха на китайския пазар миналата година, въпреки че през четвъртото тримесечие беше изпреварена от Apple по продажби, твърди компанията за проучвания Canalys.
Едно от доказателствата за усилията на Lenovo да се бори с Xiaomi беше пускането на Motorola в Пекин миналата седмица. Самото събитие е организирано в стила на Xiaomi, така че средните потребители да бъдат поставени в центъра. Фенове от цялата страна са пристигнали в Пекин, за да се включат в представянето. Същевременно на заден фон стоят екрани, на които се показват потоците информация от социалните мрежи. Lenovo продава телефоните на Motorola на по-висока цена, отколкото тези на своята едноименна марка. Президентът на Motorola Рик Остерлох миналия месец заяви в интервю, че планира да развие марката на други пазари в Азия, Африка и Източна Европа.
Същевременно Lenovo започна съвместна работа с китайския уебсайт за онлайн търговия JD.com, където продава телефоните си. През тази година тя ще пусне нов онлайн бранд в Китай – Shenqi, който ще продава свързани с интернет устройства. Както изглежда, този ход идва в отговор на решението на Xiaomi да продава домашно оборудване.
Инвеститорите са доволни от първите финансови резултати на Lenovo след придобиването на Motorola. Компанията обяви, че нетната ѝ печалба за третото фискално тримесечие е спаднала с 5 на сто до 253 млн. долара от 265 млн. долара година по-рано. Тя надмина очакванията на анализаторите за нетна печалба в размер на 184,6 млн. долара. Приходите нараснаха с 31% спрямо година по-рано до 14,1%. Мобилните устройства са донесли 24% от приходите на Lenovo за тримесечието, приключващо в края на декември.


Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
ЦСКА 1948 официално обяви звездата на Спартак
Варненецът Иван Иванов бе обявен за световен шампион в тениса
БАБХ установи завишено количество неорганичен арсен в детски каши
ГДБОП предупреждава за нова измама с автомобили
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Ziemba: Ситуацията около Венецуела ще се отрази на Русия, Иран
Ziemba: Следим предлагането на петрол и от Гвиана
Отстъплението на САЩ и Европа от електромобилите дава предимство на Китай
Великобритания се връща в „Еразъм“, Стармър търси по-близки отношения с ЕС
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Сузи Уайлс за Vanity Fair: Сравни Тръмп с баща си алкохолик, Ванс е теоретик на конспирациите
Кайли Дженър и Тимъти Шаламе се показаха заедно в Instagram?
Муцунски: Скопие усеща липса на добра воля от страна на София
Великобритания ще се присъедини отново към програмата "Еразъм"
Мисията на Путин да дерайлира Украйна - влак по влак