Международната компания за пазарни проучвания в технологичния сектор Canalys публикува ново проучване за броя на продадените Apple Watch, което е значително под нивото, на което се надяват редица наблюдатели от Wall Street. Но споменатите от Canalys 7 млн. броя означават, че за първите шест месеца след старта на продажбите Apple е успял да пласира повече умни часовници от всички негови конкуренти заедно.
За третото тримесечие Canalys отчита, че Apple е единственият производител на умни часовници, който е продал повече от 300 хил. единици. Отчита се и успехът на Pebble, който със старта на продажбите на Pebble Time Steel е продал 200 хил. часовника. Поредицата Samsung Gear обаче е трябвало да преглътне спад на продажбите, вероятно защото потребителите се въздържат от покупки предвид очакваната скоро поява на новия модел Gear 2.
Fossil и Tag Heuer са двама нови играчи, които ще оживят пазара точно преди Коледните празници. И двете компании имат опит в производството на конвенционални часовници, а Fossil от над десетилетие експериментира със смарт часовници.
Водещ доставчик на умни фитнес гривни според Canalys през третото тримесечие е Fitbit, следван от Xiaomi от Китай.
От това колко силно ще се продава през последното тримесечие Apple Watch, ще се направи сериозен извод за зрелостта на пазара, коментира пред ZDNet Даниъл Мейт. „След първоначалните значителни ограничения във веригата на доставки сега Apple изчисти производствените си проблеми и е готов за ръст през тримесечието“.
Анализаторът на Principal Крис Джоунс допълва: „Броят на продажбите расте, докато Apple успя да разшири международните канали за своя часовник. WatchOS 2 предостави добри приложения за платформата, а новите цветове дават възможност за избор, но Apple трябва да насърчи търсенето и шест месеца след старта на продажбите“.
Самият Apple досега не предоставя данни за продажбите на своя „умен“ часовник. През септември ново изследване показа, че 12 на сто от купувачите на Apple Watch „не са доволни“ от покупката си. 87 на сто обаче се изказват изключително положително, а 55 на сто с голяма вероятност биха препоръчали продукта.
Анкетираните са критикували преди всичко кратката издържливост на батерията и зависимостта от iPhone.
Американският концерн се сблъсква и с швейцарските брандове, които склониха да добавят електронни функции на своите продукти след появата на Apple Watch в магазините в страната през юни. От своя страна Apple също се опитва да навлезе в индустрията с луксозни стоки, а доказателството за това е съвместната ѝ работа с Hermes за направата на каишки за Apple Watch.