Apple може да навлезе на пазара на електрически автомобили до около пет години. Производителят на iPhone призовава своя екип от разработчици да започне производство до 2020 г., предава агенцията за финансови новини Bloomberg, позовавайки се източници от компанията.
Времевата рамка показва, че с проекта Apple преследва много амбициозни цели. Обикновено времето за разработка на нови автомобили е в рамките на 5-7 години. Но това се отнася само за опитни развойни отдели на големите автомобилни групи. Apple никога досега не е произвеждала автомобили.
По този начин Apple може да се изправи в конкуренция срещу Tesla Motors Inc. и General Motors Co., които възнамеряват до 2017 г. да пуснат на пазара електрически автомобили с възможност да изминават до 200 мили (322 км) с едно зареждане и цена под 40 хил. долара.
По-рано през седмицата и Wall Street съобщи, че няколкостотин служители на компанията работят в тайна лаборатория в Калифорния над проект за умна кола. Главният изпълнителен директор на Apple Тим Кук е одобрил проекта с кодово име "Titan" преди почти една година, пише вестникът, позовавайки се на информирани източници.
Според информация на Wall Street Journal начело на проекта по разработка на машината е бившият инженер на Ford Стив Задески. По-рано той е работил над iPod и iPhone. В момента инженерите работят над дизайн, който е подобен на този на миниван, пише още Wall Street Journal.
Съдебен иск срещу концерна от Купертино на компания, специализирана в производството на електрически батерии за автомобили, по-рано също бе счетена като доказателство за амбициите на Apple за пазара на превозни средства. Американският производител A123 се оплака в съда, след като петима негови служители преминават на работа в Apple. Малката компания обвинява Apple, че систематично провежда агресивна кампания за привличане на високотехнологични специалисти, което затруднявало работата на A123. Apple се е пробвала да „открадне“ таланти и на Samsung Electronics Co. и на Panasonic Corp. Apple възнамерява да изгради голямо конкурентно подразделение, подозира производителят на батерии, което съди също и петимата си бивши служители.
Apple, която отчете рекордната печалба от 18 млрд. долара през изминалото тримесечие, има кешови наличности в размер на 178 милиарда долара и редица възможности да ги похарчи. Разходите за научноизследователска и развойна дейност на базираната в Купертино, Калифорния, компания, възлизат на 6,04 млрд. долара през изминалата година, а главният изпълнителен директор Тим Кук е изправен пред нарастващ натиск да върне част от парите на акционерите. Кук се опитва да вкара производителя на iPhone в нови продуктови категории, за да обогати дигиталния живот на потребителите с продуктите и услугите на Apple.
Успехът на Tesla при създаването на старт-ъп за електрически автомобили показа, че традиционните бариери за навлизане в автомобилната индустрия не са толкова трудни за преодоляване, както първоначално смятат мнозина, цитира Bloomberg специалист, който е помолил да не бъде идентифициран. В същото време производителите на автомобили се стремят да подобрят в технически аспект колите - нещо, което и Силициевата долина се стреми да постигне. Например Google Inc. инвестира в развитието на автономни превозни средства от 2010 г. насам.
Въпреки всичко обаче Apple може да реши да се откаже от усилията си за производство на автомобил или да забави проекта, ако мениджърите не са доволни от напредъка. Това се е случвало и преди с други тайни проекти на компанията.
преди 9 години Съдейки от досегашните изцепки на Епъл - колата ще се губи редовно заради неработещи карти. Е, ще е сгъваема по примера на последния им смартфон хахахахаха! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години В момента в който компютрите превземат управлението на колите, все по важно ще стане какво да правим докато сме в колата, а Епъл определено знае как да привлича вниманието на хората. отговор Сигнализирай за неуместен коментар