IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Китайският еквивалент на Spotify диктува правилата на играта

Той показва какъв може да е новият успешен модел на стрийминг услугите

14:04 | 01.08.16 г.
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Spotify може да губи по 200 млн. долара годишно, но QQ Music - китайската версия на глобалната музикална стрийминг услуга, изглежда генерира печалба, пише Quartz.

Поне това заяви по време на форум У Уейлин, генерален мениджър на музикалното подразделение на компанията майка на QQ Music – Tencent, според китайски източници, цитирани от Mashable.

Как успява QQ Music там, където Spotify не? На първо място – благодарение на технологичния гигант Tencent, който се занимава и с електронна търговия. В допълнение към музикалната стрийминг услуга компанията разполага със социална мрежа, платформа за игри и с изключително популярното чат приложение WeChat, което има повече от 700 млн. активни потребители.

Огромният брой хора, до които достига компанията, означава, че тя разполага с голяма власт при преговорите със звукозаписните компании. Оттам е възможно и сключването на по-изгодни лицензионни споразумения. Благодарение на размерите на Tencent QQ Music също разполага с голяма база от активни потребители – 400 млн. месечно, докато Spotify има 100 млн.

Извън обхвата позицията на QQ Music в Tencent ѝ дава друго значително предимство – платформата не съществува в състояние на вакуум. QQ Music предлага едновременно музика и забавление. Тя има месечни абонаменти и същевременно предлага нон-стоп стрийминг на концерти, ексклузивно сваляне на снимки и продажба на билети. Това кара потребителите да плащат повече. Разбира се, от помощ е и фактът, че абонаментната услуга струва само 10 юана на месец, или 1,60 долара.

Други музикални стрийминг платформи се насочват към този 360-градусов подход. Pandora започна да продава билети за концерти, а Apple Music иска да добави видео. Те обаче трябва да направят много повече от това. Въпросът е дали потребителите ще са готови да платят.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:33 | 13.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още