Коментирани статии
-
Левков: Европейските производители трябва да произвеждат електромобили на цени, близки до китайските
коментира в статия | 24.10.2024, 20:37
В статия на Ройтерс от 5.9.2023 се казва, че в BYD, най-големия производител на електромобили в Китай, заплатите започват от 330 долара и стигат до 960 долара. Ако вземем най-високата заплата + разходите на работодателя още 200-250 долара = 1200 долара всичко. При равни дриги условия, Фолкцваген в Германия няма как да произведе автомобил на цената на китайците. ОМХО. И Шкода с около два пъти по-ниски заплати в сравнение с Германия не могат да се справят със задачата. -
Левков: Европейските производители трябва да произвеждат електромобили на цени, близки до китайските
коментира в статия | 24.10.2024, 20:23
Европейските производители би трябвало да могат да произвеждат коли на цени, близки до китайските, - Би трябвало, но с фактите не можеш да спориш. Фолкцваген плаща по 30 евро на час на работник, което е около 5200 евро брутна заплата (това е заплата без частта на работодателя, която е още около 1000 евро ако не бъркам). Отделно служителите имат бонуси ако фирмата продаде повече автомобили. Сравнете тази заплата с 1000 евро, че и по-ниска запалата в Китай + субсидии от държавата. -
Най-големите икономики в ЕС дават 42 млрд. евро за служебни коли на изкопаеми горива
коментира в статия | 21.10.2024, 15:50
С други думи: в Германия все повече купувачи на електромобили се отказват от тях и преминават на двигатели с вътрешно горене. За първите 9 месеца на 2024 година това са направили 34% от закупилите електрически автомобили. За 2021 този група купувачи е съставлявала само 15%. Изследването показва, че 30% от хората биха закупили електромобил само ако закона ги задължава. 47% от анкретираните казват, че електромобилите са по-малко добри или такива, които изобщо не са добри. -
Най-големите икономики в ЕС дават 42 млрд. евро за служебни коли на изкопаеми горива
коментира в статия | 21.10.2024, 15:40
Bce пoвeчe -
Най-големите икономики в ЕС дават 42 млрд. евро за служебни коли на изкопаеми горива
коментира в статия | 21.10.2024, 15:38
Bce пoвeчe -
Неизбежната електрификация при колите и ролята на двигателя с вътрешно горене
коментира в статия | 27.09.2024, 14:57
До: khao - Ей го и баш копейката ти казва че електрификацията е незибежна... - Шефа на Тойота, казва, че той не вижда повече от 3 електрически на всеки 10 автомобила. И че решението трябва да бъде оставено на пазара и потребителите, а не на политиците. -
Неизбежната електрификация при колите и ролята на двигателя с вътрешно горене
коментира в статия | 27.09.2024, 14:35
Hyundai успя да произведе и продаде през 2023 г. над 4 млн. автомобила, голяма част от тях електрифицирани. - За 2023 са продали около 345К електрически автомобила. Да, МНОГО голяма част от продадените 4 милиона. За първите 6 месеца на тази година продажбите са с 30% по-малко - само 122К електрически автомобила (в това число са включени и хибридите около 20К, ако правилно разбирам). -
Неизбежната електрификация при колите и ролята на двигателя с вътрешно горене
коментира в статия | 27.09.2024, 14:12
Hyundai успя да произведе и продаде през 2023 г. над 4 млн. автомобила, голяма част от тях електрифицирани. Планът е към 2030 г. над 2 млн. броя от общите продажби да са само електромобилите. - И колко ще да е тази голяма част, щом след 6 години ще са примерно половината от миналогодишните 4 милиона? Интернет казва, че за 2030 планират да продадат 5,55М автомобила. -
Конкуренцията от Китай и намалените цени са в основата на кризата във Volkswagen
коментира в статия | 14.09.2024, 15:15
Интересното е, че за първата половина на 2024, в Европа под марката VW са продадени 706К автомобила, а под марката Шкода 376К автомобила. В класацията за 2014 фигурира само VW с продадени 824К автомобила. Срещнах още един коментар, че VW имат капацитет глобално за 14М автомобила на година, а за миналата година са произвели само 9М автомобила. -
Конкуренцията от Китай и намалените цени са в основата на кризата във Volkswagen
коментира в статия | 14.09.2024, 13:52
До: evlogi Колкото и да са били високи преди, сметките за газ нараснаха в пъти около началото на историята с Украйна и след това. И ако правилно разбирам, още не са се върнали на нивата от преди това. Мои познати се оплакваха как са получили уведомление за трикратно увеличение на цената на газта за домакинството. С електричеството също имаше едни 50% ръст - ако правилно помня. Нафтата на бензиностанциите от 1,20 евро за литър отиде на 1,65-1,85 евро за литър и си стои там вече почти 3 години.