Интересът към българските вина в Китай е много голям и се очаква ръст на износа. Тази прогноза прави директорът на дирекция „Администрация“ от Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия (ИАНМСП) в България Николай Найденов.
12 български изби са показали своята продукция по време на международната специализирана изложба в Гуанджоу, допълват от институцията. Участието на фирмите е по европейски проект за насърчаване на интернационализацията на българските предприятия, финансиран по ОП „Конкурентоспособност“ за миналия оперативен период.
Справка в последните налични статистически данни на икономическото ни министерство за търговските отношения с Китай показва, че износът на български стоки е на обща стойност 714,6 млн. долара, докато вносът на китайски стоки у нас е на стойност 1,16 млрд. долара. Основно български производители изнасят рафинирана мед и сплави (55,7% от общия износ) и медни руди и концентрати (15,8%).
По данни на Българската народна банка за периода 1996 – 2014 година китайските инвестиции у нас са на стойност 133,7 млн. евро. „Бумът“ е през 2011 година и 2012 година, когато китайските инвеститори са вложили в страната съответно 49,2 млн. евро и 40,6 млн. евро.
През миналата година китайските инвестиции в България са на стойност едва 400 хил. евро.