България ще преговаря за дългосрочен заем с международни банки за строителството на 240 км от магистрала „Хемус“. Това каза пред bTV министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова. Преговорите ще се водят вероятно с Европейската инвестиционна банка и Световната банка, а намерението е заемът да се изплаща в продължение на 17 години.
„Магистрала "Хемус" е топприоритет като нов стратегически проект, който да подкрепи развитието на Северна България. Без тази магистрала няма да имаме икономическо развитие“, заяви Павлова.
Тя припомни, че през следващата година може да започне изграждането на нови 60 км от Ябланица до разклона Плевен – Ловеч. За този участък имало спестени средства от магистрала „Струма“.
След това следва големият 240-километров участък до Шумен, за който по думите на министъра е нужен „огромен ресурс – около половин млрд. евро“.
Намерение да преговаря за заем за завършването на аутобана имаше и служебното правителство.
Лиляна Павлова припомни, че лот 4 на магистрала „Струма“ (от Сандански до Кулата) е критично важно да бъде завършен, тъй като се пречи на движението за Гърция.
Припомняме, че служебното правителство прекрати договора за изграждане на участъка с изпълнителя "Актор" АСД, тъй като пътната агенция установи при внезапна проверка, че там не се работи.
Строителният министър се ангажира лот 2 на „Струма“ (Дупница – Благоевград) да е готов до ноември 2015 г. Тя допълни, че участъкът между Благоевград и Сандански (лот 3) ще ни струва половин милиард евро, затова ще се търсят възможности сумата да бъде намалена.
При работата по двата лота на магистрала „Марица“ има забавяне, но Лиляна Павлова декларира, че то ще бъде наваксано.
Работата по проектите е разчетена за пълен мандат на кабинета, обясни тя.
След визитата в Брюксел заедно с вицепремиера по еврофондовете Томислав Дончев, както и министрите на транспорта Ивайло Московски и на околната среда Ивелина Василева, Павлова посочи какви проблеми е имало в диалога с евроекспертите. „От страна на ЕК виждаме загуба на доверие в държавата, в институциите и в това, че държавата може да се справи“, обясни тя.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
преди 10 години Ако ще се прави със заем е много по добре да се помисли за вариант на скоростен път без аварийна лента с потенциала да стане нормална магистрала! Така ще е хем по евтино, хем ще има опция при нужда пътя да стане магистрала! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години другари, кой още не разбра, че пълничкото момиче, доскоро на длъжност "експерт" не ги решава тия неща. на нея и се казва, като се появи потелевизията и в пресата какво посление да предаде и дотам. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Не мисля, че ти е точно сравнението по простата причина, че седо този момент до Шумен няма изградена магистрала нито от София ното от Русе.Трябва да ти кажа например, че много хора от София (в това число и аз) пътуват до Варна през Бургас, защото се стига за около 4 часа - 4 часа и половина (в зависимост кой как кара), а по Хемус е мъка.Ти не мислиш ли, че при една налична магистрала много румънци няма да да ходят до Варна през лятото например.Според мен биха се подобрили и бизнес отношенията с Румъния, но ... кой знае. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Не мисля, че ти е точно сравнението по простата причина, че седо този момент до Шумен няма изградена магистрала нито от София ното от Русе.Трябва да ти кажа например, че много хора от София (в това число и аз) пътуват до Варна през Бургас, защото се стига за около 4 часа - 4 часа и половина (в зависимост кой как кара), а по Хемус е мъка.Ти не мислиш ли, че при една налична магистрала много румънци няма да да ходят до Варна през лятото например.Според мен биха се подобрили и бизнес отношенията с Румъния, но ... кой знае. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години По сега изграденото трасе Варна-Шумен натовареността е направо смешна за магистрала , а тази отсечка реално обира трафика Варна- София и Варна-Русе отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години А иначе относно нуждата от магистрала Хемус мога да ви кажа само, че належаща такава нужда НЯМА. Всичко е ПР, за да се каже после, че нещо се е направило и за Северна България.Много по-рентабилно и по-евтино би било да се направи магистрала София-Русе-Варна. Това би значело 40-50 км повече, но пък изцяло европейски коридори (при Хемус от В. Търново до Белокопитово не е европейски коридор и ще се плаща от бюджета). Стойността ще е по ниска, защото терените са равни, а не планински.И третото е, че ще свърже две европейски столици, както и Букурещ с Варна, което неминуемо би значело повече рентабилност на трасето. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години А иначе относно нуждата от магистрала Хемус мога да ви кажа само, че належаща такава нужда НЯМА. Всичко е ПР, за да се каже после, че нещо се е направило и за Северна България.Много по-рентабилно и по-евтино би било да се направи магистрала София-Русе-Варна. Това би значело 40-50 км повече, но пък изцяло европейски коридори (при Хемус от В. Търново до Белокопитово не е европейски коридор и ще се плаща от бюджета). Стойността ще е по ниска, защото терените са равни, а не планински.И третото е, че ще свърже две европейски столици, както и Букурещ с Варна, което неминуемо би значело повече рентабилност на трасето. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Павлова дава заден за тунела при Кресна, защото има сериозен натиск от българските тунелни фирми.Осъзнаха ***, че в БГ никой няма опита и референциите да изгради подобен тунел и ще трябва да го спечели някоя голяма фирма с име и затова се размрънкаха.Както винаги в България обаче, тези *** го осъзнаха в последния момент. Сега, както правилно отбелязваш, ще трябва да се проучват и да се искат разрешения за ОВОС, одобрение на нов проект от ЕК и.т.н., което е сериозен риск, за това проекта да започне преди края на 2016.Това е простата истина. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Павлова дава заден за тунела при Кресна, защото има сериозен натиск от българските тунелни фирми.Осъзнаха ***, че в БГ никой няма опита и референциите да изгради подобен тунел и ще трябва да го спечели някоя голяма фирма с име и затова се размрънкаха.Както винаги в България обаче, тези *** го осъзнаха в последния момент. Сега, както правилно отбелязваш, ще трябва да се проучват и да се искат разрешения за ОВОС, одобрение на нов проект от ЕК и.т.н., което е сериозен риск, за това проекта да започне преди края на 2016.Това е простата истина. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години както и строителството на магистрала Черно Море отговор Сигнализирай за неуместен коментар