До десет години проектът "Бренер" – най-дългият железопътен тунел в света, се очаква да бъде завършен и въведен в експлоатация, съобщава онлайн изданието EurActiv.com.
Европейският съюз (ЕС) обяви, че ще допринесе с близо 1,2 млрд. евро за изграждането на съоръжението.
Европейската изпълнителна агенция за иновации и мрежи ще финансира с 300 млн. евро технически проучвания за проекта и отпуска още 879 млн. евро за строителните дейности.
Тунелът в прохода Бренер ще е с дължина 55 км и ще свързва австрийския град Инсбрук с италианския Фортеца. Строителството на съоръжението, обявено преди четири години, вече започна.
Очаква се тунелът да бъде открит през 2025 г., което значително ще облекчи трафика между Бавария и Северна Италия.
На по-късен етап се планира разширяване на тунела до Венеция.
Общо 12,7 млрд. евро ще бъдат разпределени за разширяване на европейските пътни и железопътни мрежи, както и водните пътища. Сред другите приоритетни проекти са плавателният канал между Франция, Валония и Фландрия и жп връзката между Финландия, Балтийските държави и Полша.
преди 8 години Нашият тунел който е 2 км ще струва около 100-120млн лв на километар, а този ще е скромната цена от 327млн лв/км със всичката сапътстваща инфраструктура както и нашия разбира се. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Ами за момента проекта струва около 9млрд Евро или 18млрд лева. И не може да се сравнява ЖП тунел с Автомобилен тунел. Стандартите за проектиране и строителство са коренно различни :)https://en.wikipedia.org/wiki/Brenner_Base_Tunnel отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Колко щяха да струват 2,5 км тунел на комсомолската винетка че забравих ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар