Германският концерн Metro AG планира да отдели операциите си в областта на хранителните продукти от потребителската електроника, като създаде две отделни публични дружества. В компанията са на мнение, че по този начин може да се постигне по-добър растеж, пише Bloomberg.
Разделянето може да се случи до средата на 2017 г. и има одобрението на основните акционери в компанията, гласи становище, разпратено до медиите. Хипермаркетите Real и магазините за търговия с храни на едро Cash & Carry ще бъдат отделени от електронните вериги Media Markt и Saturn.
След новината акциите на Metro скочиха с 10% на борсата във Франкфурт, с което пазарната капитализация нарасна до близо 8,8 млрд. евро.
Отделянето ще маркира следващата глава в еволюцията на германския търговец, който прекара четири години в прочистване на портфейла си чрез продажби на активи в Гърция, Турция и Виетнам. Кулминацията бе миналата година с продажбата на веригата магазини Kaufhof.
Компанията се включи във вълната от сливания и придобивания миналата година, закупувайки базирания в Сингапур производител на гурме продукти Classic Fine Foods Group за 328 млн. долара. Metro се оглежда и за други сделки – процес, който може да бъде ускорен от разделянето.
Основната цел на отделянето е да се „отключи потенциалът за генериране на стойност“ и „значително увеличаване на пазарната капитализация“, гласи становище на дружеството, чиито планове трябва да бъдат одобрени от Съвета на директорите и от регулаторните органи.
„Това е логичната следваща стъпка от трансформацията на Metro”, коментира главният изпълнителен директор Олаф Кох по време на конферентен разговор.
Отделянето ще позволи на инвеститорите да изберат дали да инвестират в електроника или в храни, добавя той.
Кох, който управлява от 2012 г., ще ръководи подразделението за търговия на дребно и храни. Подразделението за електроника, което генерира около 37% от продажбите на Metro и близо 30% от печалбата, ще бъде ръководено от Пьетер Хаас.
Metro има повече от 2 050 магазина в Европа, Русия и Азия. След като международните санкции осуетиха плана за листването на руското Cash & Carry през 2014 г., новите новини са по-добри.
Кох инвестира в магазините за електроника и домакински уреди и Cash & Carry с постъпленията от продажбата на Kaufhof. Продажбите в тези подразделения растат значително през последната година, докато тези на Real изпитват трудности.
преди 8 години Че и на повече... По цял свят бизнеса обединява подразделения, за да намали разходи и увеличи печалби, Метро са измислили ново ПЕТ!!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Ами щом това е начина защо не се разделят на 16 за още по-голям растеж? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години ''Макроликвидността подхранва пикове и балони на цените на активите, но недостатъчната пазарна ликвидност в крайна сметка ще предизвика срив и колапс''/Нуриел Рубини, Нобелов лауреат по икономика, в The Project Syndicate/ отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години значително увеличаване на пазарната капитализация - като Apple, струва $370 млрд, но продава продукция едва за $108 млрд. ????Не съм запознат с данните за Метро но като цяло става въпрос за пирамиди - http://chitanka.info/text/32076/5#textstart Валентин Катасонов е професор и т.н. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години НА МЕТРО ДА СЕ СЛОЖАТ КАСОВИ АПАРАТИ КАКТО Е ЗА ВСИЧКИ ТЪРГОВЦИ, А НЕ ДАНЪЧНИТЕ ДА СИ ИГРАЯТ НА ШМЕНТИ - КАПЕЛИ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар