IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Maersk се разделя на две компании, за да се опита да оцелее

Групата се трансформира в транспортен и логистичен оператор и енергийно подразделение, което може да стане публична компания

12:16 | 22.09.16 г. 2
<p>
	Решението на Maersk за раздробяване на бизнеса идва на фона на вълната от консолидация в индустрията с превози на контейнери по море. <em>Снимка: архив, Ройтерс</em></p>

Решението на Maersk за раздробяване на бизнеса идва на фона на вълната от консолидация в индустрията с превози на контейнери по море. Снимка: архив, Ройтерс

Датският конгломерат A.P. Moeller-Maersk A/S се разделя на две компании, за да генерира по-голям растеж, съобщава MarketWatch.

Компанията се опитва да преодолее силния спад на превозите и на цените на петрола, допълва изданието.

Maersk Line – най-голямото подразделение на компанията и най-големият контейнерен оператор в света от гледна точка на капацитета, ще сформира новата транспортна и логистична единица.

Интересите на компанията в сферата на петрола ще се управляват от енергийно подразделение, което или ще остане част от групата, или ще бъде отделено като джойнт венчър или пък публично дружество.

Изданието припомня, че през юни Maersk изуми инвеститорите, като уволни главния изпълнителен директор Нилс Андерсен На негово място беше назначен Сорен Скоу, който още тогава обяви, че групата ще се раздели на части, а някои от тях ще бъдат листнати на борсата.

Бизнесът с превози на контейнери на датската компания страда заради пренасищането, което пък предизвика и ценова война между операторите. Това обаче ги докара до трудности да си покриват дори разходите за гориво.

В същото време вече близо две години цените на петрола се задържат на по-ниски нива, което пък удари енергийния бизнес на компанията.

Решението на Maersk за раздробяване на бизнеса идва на фона на вълната от консолидация в индустрията с превози на контейнери по море. Много от големите компании в сектора през последните години се обединяват, за да намалят разходите и да увеличат конкурентоспособността.

Други обаче нямат този късмет. Hanjin - един от най-големите световни морски превозвачи, спря приема на нови товари през миналия месец и подаде молба за защита от кредитори. Съдът по несъстоятелността на Южна Корея разпореди на компанията да върне на собствениците им корабите, които ползваше под наем, и да продаде възможно най-много от своите, за да набере средства.

Операторите се мъчат да сформират и съюзи и широки оперативни партньорства също с цел намаляване на разходите без това да води до пълно поглъщане. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:06 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

1
rate up comment 4 rate down comment 1
vajvaj
преди 8 години
Сега ли го разбираш? След пика на кризата, корпорациите започнаха да създават кухи работни места, само и само да задържат положението, а то трудно се удържа. Просто модела е сбъркан, вече няма как да работи. Трябва нов...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още