Германският производител на потребителски стоки Henkel ще се намеси в наддаването за производителя на шампоаните с марката Vogue International LLC, предава Ройтерс, позовавайки се на свои източници.
Базираната в Дюселдорф компания е подала в рамките на първия тур на наддаването предложение за американския производител със седалище в Орландо, Флорида. Това са направили и конкурентите Unilever, L'Oreal и няколко други компании, предава още агенцията.
Според анализатори на бранша Vogue би могла да бъде оценена на 2,5 до 3 млрд. долара.
Oфертите са подадени три години след като съдебен процес затрудни усилията на Vogue да се продаде в сделка на стойност повече от 800 милиона долара. Carlyle Group LP придоби 49%-ен дял от компанията година по-късно.
Vogue има годишна печалба преди лихви, данъци, обезценяване и амортизация от около 150 млн. долара, докато през 2013 г. тя е възлязла на около 80 млн. долара.
Марките на шампоаните на Unilever включват Dove, Suave и TRESemmé, а L'Oréal продава продукти за коса чрез едноименния си бранд.
Базираната във Флорида Vogue бе замесена през 2013 г. в съдебно дело, при което бе обвинена, че заблуждава потребителите да мислят, че нейните шампоани и продукти за лична хигиена Organix са изцяло органични. Фирмата заплати 6,5 млн. долара във Фонд за компенсиране на потребителите и бе принудена да промени името на марката си на OGX.
През миналата година Henkel се опита да придобие друг производител на шампоани - Wella, но американският конкурент Procter & Gamble, който държеше марката, предпочете за нов собственик производителя на парфюми Coty, който предложи 12,5 млрд. долара.
Преди няколко дни Henkel отчете по-високи резултати от очакванията на анализаторите за първото тримесечие, след като намаляването на разходите на бизнесите за производство на праха за пране Persil и лепилото Loctite дават силен старт на новия главен изпълнителен директор Ханс ван Билен, който пое поста, след като в началото на годината най-големият европейски производител на спортни стоки Adidas „открадна“ изпълнителния директор на базирания в Дюселдорф производител на потребителски стоки Henkel Каспър Рорстед. Коригираната печалба преди лихвите и данъците е нараснала с 6,2% до 751 млн. евро през първото тримесечие до края на март. Оценката бие консенсусната оценка за 731 млн. евро, както и най-високата прогноза в анкета на Ройтерс.
53-годишният датчанин Рорстед, който се сбогува с Henkel през април, ще стане член на борда на Adidas от 1 август.