Националният авиопревозвач на Турция отчете най-голямата си загуба за тримесечие от 1999 г. насам, след като геополитическите рискове и притеснения за сигурността са започнали да оказват натиск върху директния трафик в страната, пише Bloomberg.
Turkish Airlines отчете загуба от 1,24 млрд. лири (422 млн. долара) за първото тримесечие в сравнение с нетната печалба от 373 млн. лири за същия период година по-рано. Сумата надхвърля средната оценка на анализаторите, анкетирани от Bloomberg, които очакваха загуба в размер на 1,04 млрд. лири.
Загубата е тежък удар по превозвача, след като през 2015 г. той отчете рекордна печалба на фона на спада на цените на петрола, които помогнаха за намаляването на оперативните разходи.
Войната в съседните на Турция Ирак и Сирия, подновените вълни на насилие с кюрдските бунтовници в страната, както и терористичните атаки в Истанбул и Анкара оказват негативно влияние върху турската туристическа индустрия.
Броят на чуждестранните туристи в Турция през март отбелязва осмия си пореден месец на спад. Това е най-дългата подобна серия от 2006 г. насам, сочат правителствени данни.
Акциите на Turkish Airlines отчитат спад на цената с 9,1% тази година, докато Borsa Instanbul 100 Index се радва на 10% ръст.
преди 8 години Ей много си загрижен за големите транснационални компании :] отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Знаково ще е обсъждането в Европарламента утре дали турция е изпълнила критериите за безвизов режим.Ако ЕП гласува да не падат визите, смятайте че ЕС ще е с развързани ръце да налага рестриктивни мерки върху турция, с цел да се покаже неодобрението към Ердоган.Вече е разработен варианта Гърция и Италия да станат транзитни зони, в които който се е довлкъл, там ще подава молба за убежище. Които не са одобрени ще бъдат експулсирани директно от там. Останалите разселени при който ги иска, т.е. който им е дал статут на бежанец.А иначе Оланд и Меркел нямат полезен ход. Крайните сили се надигат и ако не вземат крути мерки срещу инвазията, в Европа ще управляват популисти, които ще разбият модела на ЕС. От това ще загубят самите хора, но и големите транснационални компании. И понеже интересите тук съвпадат, считам, че скоро ще се приключи с навлеците. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години нищоом слеащия път да свалят още руски самолети .... и от звезда в икономиката ше се превърнат в царе на кебапа може да вържат и лирата с него .... :)) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години спокойно и по-големи ще има отговор Сигнализирай за неуместен коментар