Съвместно дружество между енергийния кредитор Arab Petroleum Investment, известен като Apicorp, и саудитската компания за морски превози National Shipping ще създаде най-голямата флотилия от петролни танкери в света и ще подкрепи плана на Саудитска Арабия да засили износа си на петрол, заяви енергийният министър на кралството Халид ал-Фалих.
Многостранният енергиен кредитор Apicorp и саудитската компания за морски превози, известна като Bahri, са създали инвестиционен фонд за 1,5 млрд. долара, за да добави 15 много голямотонажни танкери за суров петрол (very large crude carrier, или VLCC), което ще увеличи броя на компанията до 46. Сделката, обявена късно в неделя, ще подкрепи усилията на Саудитска Арабия да гарантира сигурни доставки на петрол до клиентите си в цял свят, каза ал-Фалих, цитиран от Bloomberg.
“Петнайсетте допълнителни голямотонажни танкери ще увеличат сегашната и бъдещета флотилия на Bahri, която се състои от над 45 кораба, и ще направи Bahri най-голямата в света компания за морски превози“, каза той пред репортери в Рияд.
Саудитска Арабия е най-големият износител на петрол в света и произвежда петрол на близо рекордни нива, съобщи Организацията на страните износителки на петрол (ОПЕК) в месечния си доклад, публикуван на 12 юли. Цените на петрола се възстановиха с над 70% от 12-годишното си дъно от по-рано тази година, след като стратегията на ОПЕК, водена от Саудитска Арабия, да притисне конкурентите си, включително американските шистови производители, с по-ниски цени бавно елиминира глобалното пренасищане.
"Държавната Saudi Arabian Oil Co., позната като Saudi Aramco, доставя около 20% от целия петрол по море на глобално ниво и се нуждае от още танкери, за да посрещне нарастващото търсене на петрола си", каза Ал-Фалих. Най-големият собственик на голямотонажни танкери и супертанкери – най-големите кораби в индустрията, е China Merchants Group, сочат данни на Clarkson Research Services, подразделение на най-големия корабен брокер в света. China Merchants има 53 плавателни съда, включително поръчаните.
Bahri, която се сля с флотилията на Saudi Aramco, притежава 36 голямотонажни танкера и планира да добави още 10 през следващите две години, заяви председателят ѝ Абдулрахман Мохаммад ал-Мофади.
С 85% дял Apicorp ще бъде основният инвеститор и мениджър на Apicorp Bahri Oil Shipping Fund, който ще управлява 1,5 млрд. долара, а Bahri ще притежава останалите 15%. Bahri ще служи и като търговски и технически мениджър на фонда в продължение на 10 години, казват партньорите в общо съобщение. Допълнителните 15 голямотонажни танкери ще бъдат финансирани чрез комбинация от дълг и акции, казва Aricorp.
"Фондът ще генерира възвращаемост от над 10%", заяви в интервю заместник главният изпълнителен директор и генерален мениджър на Apicorp Раед ал-Райес. "Apicorp може да покани за участие и други институционални инвеститори, например регионални пенсионни фондове, за да инвестират във фонда", допълва той.
Apicorp, която е базирана в Саудитска Арабия, е собственост на Организацията на арабските страни износителки на петрол, като Саудитска Арабия, Кувейт и ОАЕ притежават по 17% в нея, сочи информация на сайта ѝ.
преди 8 години Да, но преди това ще си купят и кораби и самолети и ще затрупат с дългове.Така от банкрута няма излизане!!! Завинаги! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Тия продължават по отъпкания път на банкрута! отговор Сигнализирай за неуместен коментар