Испанската компания FCC Construccion S.A., част от Fomento de Construcciones y Contratas SA (FCC), спечели проектирането и строителството на Дунав мост 2, стана ясно на пресконференция, организирана от Министерство на транспорта по повод днешното подписване на договора.
Той е на обща стойност от 99,95 млн. евро.
Изборът на компанията се очакваше предвид изтеклата информация преди време, че именно FCC ще поеме проекта, но тогава от министерството заявиха, че все още се водят преговори. Останалите кандидати бяха немският консорциум Zublin (австрийската Alpine Mayreder и френската Eiffel), консорциумът между френската Vinci, Главболгарстрой и Мoстстрой, както и консорциум Bouygues (Трансстрой Варна и италианската Rizzani de Eccher). За независим надзор на строителството и контрол на проекта пък бе избран консорциумът между френската фирма Ingerop и британската High-Point Rendel, като тяхната оферта е предпочетена от общо седем. Общата стойност на договора за надзор е 6,34 млн. евро.
От българска страна договорите бяха подписани от зам.-министър на транспорта Весела Господинова. За Ingerop договора подписа президентът на компанията Кристиан Делаж, а за FCC - Игнасио Лареа, регионален мениджър.
Общата дължина на моста заедно с прилежащите инфраструктурни съоръжения ще достигне до 1 440 м за автомобилния и 2 480 м за релсовия път, с основен отвор на моста от 180 м в плавателната част на реката. Мостът е проектиран с капацитет две пътни ленти във всяка посока и една ж.п. линия.
Средствата за проектиране и строителство на моста и на прилежащата инфраструктура са осигурени в резултат на Регионалната конференция за финансиране на пакта за стабилност, като са привлечени от програма ИСПА 2005 (70 млн. евро), заем от Европейската инвестиционна банка (70 млн. евро), заем и безвъзмездна помощ на обща стойност 20 млн. евро от Германската кредитна институция за развите (KfW), българското държавно съфинансиране до 60 млн. евро и 5 млн. евро безвъзмездна помощ от Френската агенция за развитие (AFD).
Актуализирано към 13 часа.