Веригата Т-Маркет ще открие 13 нови магазина през септември и октомври. От новите обекти 12 са били на Penny Market, които се изтеглиха от България през миналата година.
Собственикът на литовската верига - Maxima Grupe, е купил три от магазините, а останалите девет са отдадени под наем дългосрочно от „Рила проект“ – дружеството, което управляваше имотите на Penny. Това обясни на пресконференция генералният директор на Maxima Едвинас Волкас.
С разкриването на новите магазини веригата ще излезе на трето място в страната по брой търговски обекти – от 48 те ще станат 61. Според Волкас обаче компанията ще задържи позициите си в класацията по оборот и ще остане на шесто място.
Новите магазини се намират в Козлодуй, Бяла Слатина, Павликени, Попово, Омургат, Берковица, Радомир, Елин Пелин, Раднево, Разлог, Гоце Делчев, Ловеч и София. Компанията е придобила магазините на Penny в Радомир, Раднево и София, а останалите са дългосрочно наети. С отварянето на новите обекти ще бъдат разкрити и 250 нови работни места, каза Волкас.
За новите магазини инвестицията е в размер на 15,2 млн. лв. Общо за цялата година Maxima планира да инвестира в обектите си в България 23,6 млн. лв.
Компанията Maxima Grupe оперира в пет държави. През миналата година оборотът й отчита среден ръст от почти 4% до 2,7 млрд. евро. България е на второ място по ръст на оборота с над 10% до 72,4 млн. евро. Преди нас е само Полша с увеличение на оборота от почти 19%.
За тази година Волкас очаква ръстът на оборота да се ускори до 13,3%. Общият обем на инвестициите на цялата група в нови търговски обекти за 2016 г. достига почти 100 млн. евро спрямо 75 млн. евро през 2015 г. и 56 млн. евро за 2014 г.
В България Maxima има повече от 1 000 служители. На ден през магазините на компанията минават над 50 хил. клиенти. Средната стойност на реализирана покупка в национален мащаб е 10 лв.
Волкас допълни, че магазините разчитат основно на български доставчици и производители, които снабдяват обектите с повече от половината от продукти.
Специално за новоразкритите обекти ръководството на компанията се е срещало с кметовете на общините по места. Те са предложили местни доставчици, с които веригата да работи. Тези от тях, които предложат оптимално съотношение цена – качество и чиито продукти се приемат най-добре от клиентите, ще се предлагат от веригата в цялата страна.
Волкас обясни, че в обектите на Maxima в другите държави също се предлагат български стоки – например лютеница, сирене, други млечни продукти и велосипеди.
преди 8 години Доста мизерни са . Не пазарувам в тях , но съм чувал че много често цените на етикетите не отговарят на тези на касата . Постоянно сменят персонал понеже плащат малко . отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години В Прибалтика магазините им са хубави, защото там няма конкуренция, няма ги Кауфланд, Била, Лидл и тнт, само те са и още един два по-слаби местни ритейлъри. В България са избрали клас "иконом" защото са преценили че нямат шанс да се борят с големите. Да малко са им мърляви магазините, но аз там си купувам някои неща които не се намират другаде, продукти характерни за руския пазар. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Доста мизерни магазини. отговор Сигнализирай за неуместен коментар