IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Т-Маркет ще открие 13 нови магазина през есента

Веригата ще заеме трето място по брой търговски обекти в страната

11:34 | 29.07.16 г. 3
<p>
	<em>Снимка: архив, Ройтерс</em></p>

Снимка: архив, Ройтерс

Веригата Т-Маркет ще открие 13 нови магазина през септември и октомври. От новите обекти 12 са били на Penny Market, които се изтеглиха от България през миналата година.

Собственикът на литовската верига - Maxima Grupe, е купил три от магазините, а останалите девет са отдадени под наем дългосрочно от „Рила проект“ – дружеството, което управляваше имотите на Penny. Това обясни на пресконференция генералният директор на Maxima Едвинас Волкас.

С разкриването на новите магазини веригата ще излезе на трето място в страната по брой търговски обекти – от 48 те ще станат 61. Според  Волкас обаче компанията ще задържи позициите си в класацията по оборот и ще остане на шесто място. 

Новите магазини се намират в Козлодуй, Бяла Слатина, Павликени, Попово, Омургат, Берковица, Радомир, Елин Пелин, Раднево, Разлог, Гоце Делчев, Ловеч и София. Компанията е придобила магазините на Penny в Радомир, Раднево и София, а останалите са дългосрочно наети. С отварянето на новите обекти ще бъдат разкрити и 250 нови работни места,  каза Волкас.

За новите магазини инвестицията е в размер на 15,2 млн. лв. Общо за цялата година Maxima планира да инвестира в обектите си в България 23,6 млн. лв.

Компанията Maxima Grupe оперира в пет държави. През миналата година оборотът й отчита среден ръст от почти 4% до 2,7 млрд. евро. България е на второ място по ръст на оборота с над 10% до 72,4 млн. евро. Преди нас е само Полша с увеличение на оборота от почти 19%.

За тази година Волкас очаква ръстът на оборота да се ускори до 13,3%. Общият обем на инвестициите на цялата група в нови търговски обекти за 2016 г. достига почти 100 млн. евро спрямо 75 млн. евро през 2015 г. и 56 млн. евро за 2014 г.

В България Maxima има повече от 1 000 служители. На ден през магазините на компанията минават над 50 хил. клиенти. Средната стойност на реализирана покупка в национален мащаб е 10 лв.

Волкас допълни, че магазините разчитат основно на български доставчици и производители, които снабдяват обектите с повече от половината от продукти.

Специално за новоразкритите обекти ръководството на компанията се е срещало с кметовете на общините по места. Те са предложили местни доставчици, с които веригата да работи. Тези от тях, които предложат оптимално съотношение цена – качество и чиито продукти се приемат най-добре от клиентите, ще се предлагат от веригата в цялата страна.

Волкас обясни, че в обектите на Maxima в другите държави също се предлагат български стоки – например лютеница, сирене, други млечни продукти и велосипеди. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:07 | 12.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

3
rate up comment 4 rate down comment 1
pecan
преди 8 години
Доста мизерни са . Не пазарувам в тях , но съм чувал че много често цените на етикетите не отговарят на тези на касата . Постоянно сменят персонал понеже плащат малко .
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 5 rate down comment 3
Ivel
преди 8 години
В Прибалтика магазините им са хубави, защото там няма конкуренция, няма ги Кауфланд, Била, Лидл и тнт, само те са и още един два по-слаби местни ритейлъри. В България са избрали клас "иконом" защото са преценили че нямат шанс да се борят с големите. Да малко са им мърляви магазините, но аз там си купувам някои неща които не се намират другаде, продукти характерни за руския пазар.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 11 rate down comment 8
melon
преди 8 години
Доста мизерни магазини.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още