Столичната община подготвя специална наредба за градската среда, която ще детайлизира изискванията към цялостната визия на градските пространства. Тези изисквания бяха заложени в последните промени на Закона за устройството на територията (ЗУТ) и Закона за устройството и застрояването на столицата.
Това съобщи главният архитект на София Здравко Здравков на 10-то издание на конференцията за пазара на имоти BalREC.
С промени в Закона за устройството и застрояването на Столичната община се въвеждат по-строги правила за големите жилищни проекти – над 20 хил. кв. м РЗП. Строителството на такива комплекси и сгради няма да се разрешава, ако инвеститорът не гарантира транспортното им обезпечаване и необходимите паркоместа.
Отделно в ЗУТ се въвеждат и допълнителни изисквания към действието на подробните устройствени планове.
Новата наредба за градската среда се планира да бъде готова през следващата година, след като Народното събрание приеме промените в двата закона, обясни Здравков пред журналисти.
Наредбата ще детайлизира изискванията към това как трябва да изглеждат градските пространства, за да придобие София единна и по-добра визия. Ще се залагат например изисквания за цветове на фасади, шрифтове на табели, вид осветителни тела и тип светлина, настилки по улиците и тротоарите, градско обзавеждане.
В момента е започнал процес по 3D сканиране на района по ул. „Граф Игнатиев” в София и още няколко близки пресечки, откъдето ще тръгне прилагането на новите правила. След като се направи 3D модел, ще се заложи и търсената визия на района, на която ще трябва да отговорят всички собственици и инвеститори.
Арх. Здравков изрази надежда да не се стига до налагане на санкции на собствениците заради визията на сградите. Той обаче посочи, че в и сега съществуващото законодателство има достатъчни механизми, които позволяват санкциониране при неизпълнение на задълженията им по осигуряване на безопасност и добър външен вид на имотите.
Що се отнася до трафика в столицата, арх. Здравков посочи, че няма как да бъде въведена такса за влизане на автомобили в центъра, преди да приключи изграждането на цялостната транспортна, велосипедна и пешеходна система, както и на системата на буферните паркинги.
Той подчерта, че предишните прогнози за демографското развитие на София и броя на автомобилите не са били никак точни и силно се разминават с реалността.
Главният архитект отново подчерта ангажимента си за развитие на адекватна транспортна и веломрежа, както и на достъпни за пешеходци градски пространства.
преди 7 години Последните 25 години гр. София започна да прилича на бунище: в нея са захвърлени всякакви неща, има красоти, пошлост, сметища от стъкло и метал. Има всичко, само няма това, за което е градът-функционалност. Защо и как се случи това престъпление срещу жителите на града е ясно, а чия е отговорността не е ясно. За облечените във власт е лесно: просто променят правилата, отговорност няма, днес са в София, а утре в Брюксел-" вие се нагласявайте някак". Ще правим вело-алеи, които за нищо не стават, но пари струват, а сградите ще са до 4 етажа, а за наши хора и 14... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години На първо място трябва да се гарантира правото на частна собственост. А това значи, че собственикът трябва да има право да си боядиса имота в жълто на розови точки, смесени със оранжеви раета. Ако поиска. отговор Сигнализирай за неуместен коментар