Новата концепция на германската верига за пазаруване на дребно Lidl вече е в България. И то по-малко от година, след като първият подобен обект бе открит в Италия.
„За нас дори този факт е знаков и за бизнес средата в България. Това е и доказателство, че ангажиментът ни към страната е устойчив и ще продължим с инвестициите“, заяви при откриването управителят на „Лидл България“ Милена Драгийска.
Новият обект на концерна в софийския квартал „Младост“ се оказа и първата страда в страната ни с „изключително“ ниво по стандарта BREEAM. BREEAM е първият метод за оценка на устойчивото строителство и е развит през 1990 г. от британския институт за устойчиво развитие Building Research Establishment (BRE). Критериите за оценка при сертифицирането са общо девет – управление, транспорт, енергия, води, земя и екология, материали, здраве и тонус, отпадъчни продукти, замърсяване. Всеки от тях отговаря на определен брой кредити, сформиращи общата оценка в проценти от 100%. За да се постигне оценка Outstanding (изключителна), то общата оценка трябва да е над 85%.
Какво означава това по-конкретно?
Например, че в сградата има автоматично регулиране на осветлението, температурата и фасадните щори, които при силна светлина се спускат автоматично, за да не заслепяват касиерите, а при скорост на вятъра над 6 метра в секунда се вдигат, за да не се скъсат. В магазина има и датчици за свежестта на въздуха, датчици за движение, а всички 117 спота в обекта, които предоставят общо трите вида гама на осветление, са енергоспестяващи LED осветителни тела (включително и за паркинга). След края на работното време има и автоматично редуциране на осветлението с над 60%. Хладилните витрини в търговската част също са снабдени с автоматизирани щори. Така след края на работното време те се спускат автоматично и задържат хладния въздух навътре, при продуктите, което логично значи и по-малко енергия, която да се използва през нощта за охлаждане.
В обекта се използва и безвреден хладилен агент, като през зимата отоплението ще става чрез отпадната топлина на хладилното оборудване.
Използваните строителни материали също гарантират ефективна топлоизолация, дълготрайност, а прозорците, чието разработване с различни производители на дограма в България е отнело над година, са с оптимално топлoпреминаване. Благодарение на всичко това магазинът използва с 30% по-малко енергия от стандартната подобна сграда, която покрива само нормативно заложените изисквания. Но и това не е всичко – скоро ще бъдат монтирани фотоволтаични панели и две станции за зареждане на електрически автомобили.
Помислено е и за клиентите. Ширината на коридорите е увеличена с 10% за по-голямо удобство, пекарната е обновена и е до входа на магазина с Г-образни регали, на касите също има улеснения. А макар че Lild се възприема като магазин за модерния човек, който няма много време и пазарува бързо, а средният престой на клиент в българските обекти е по около 12,5 минути на клиент, в новия и в бъдещите обекти ще има удобни клиентски тоалетни. Удобство има и на паркинга, който е с наклон по-малък от 2%. При него мястото за кола е с 20% над изискваните по закон норми.
„Всички нови магазини, които ще са самостоятелни обекти, вече ще се строят по новата концепция. До края на годината предстои да открием два нови магазина. Единият е в Sofia Ring Mall и ще бъде първият ни обект в мол, а вторият ще бъде първият наш магазин в Благоевград“, каза пред Investor.bg Драгийска. През следващата година компанията възнамерява да открие поне още 5 нови обекта в България.
Въпреки че сградният фонд на компанията е на средна възраст 3,5 години, поетапно компанията ще обнови по новата концепция всички вече съществуващи обекти.
И макар че мениджмънтът не пожела да разкрие конкретната сума на инвестицията в този обект, стана ясно, че тя е с около 10% по-висока от инвестицията в магазин с подобна големина. Търговската зала на обекта в "Младост" е с големина от около 1100 кв. м.
За базирания в германския град Некарсулм Lidl новият тип магазини представлява крайъгълен камък в развитието си от евтин дискаунт магазин към място за пазаруване на средната класа. Новата концепция бе представена преди повече от година, а първият такъв магазин бе открит в Италия преди по-малко от 12 месеца. Обекти от този тип вече има и в Германия и Великобритания.
Lidl е една от най-големите вериги магазини за хранителни стоки в Европа, част от германската Schwarz Gruppe, с над 150 000 служители в над 9 000 магазина в повече от 20 страни на континента.
Концернът навлезе в България през 2010 г. В момента в компанията работят над 2000 служители, което е увеличение с 53% спрямо 2011 г., а до края на тази година се очаква да се открият още 250 нови работни места. Според мениджмънта дружеството отчита двуцифрен ръст на оборота през 2015 г. в страната и е на второ място след "Кауфланд България" в класацията на търговските вериги (без да се вземат предвид магазините "Метро Кеш енд Кери", които са от друг формат).
През 2015 г. беше направена и първата копка на втора логистична база на Lidl в област Ямбол, която предстои да бъде открита през 2017 г. и да разкрие още над 200 работни места в региона.
„Средната работна заплата за финансовата година е 1479,83 лв. Освен това, с обученията, които се извършват във всяко едно звено на компанията, правим възможно средният процент настоящи служители, получили професионално развитие, да е цели 14%. И от друга страна текучеството на персонала ни е едва 2,36%.“, каза преди няколко месеца по време на друго събитие на компанията Драгийска. Средният брой на служителите за филиал е 17, но на някои места има и по над 35 души в магазин, а през лятото на някои обекти по Черноморието броят им достига и до 50 за обект.
преди 8 години колко си *** БУЛГАРино:)))точно там са едни от най-качествените булгаристански стоки на по ниски цени от другите магазиниа това че не са ти познати като имена си е твой проблем:(((гледай къде са произведени отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години "новият тип магазини представлява крайъгълен камък в развитието си от евтин дискаунт магазин към място за пазаруване на средната класа" - ето това не знам как ще постигнат, колкото и да инвестират... За мен и останалата част от средната класа интелигентни потребители, Лидъл е място, в което не предлагат български стоки, последните са най-последно качество, а аз не мога да си позволя да правя опити с храни и напитки върху себе си и семейството си. отговор Сигнализирай за неуместен коментар