Поне 160 са филмовите продукции, в които е използван българският софтуер, спечелил технологичния Оскар на Американската филмова академия, но не киноиндустрията, а архитектурният бранш е най-големият пазар за компанията.
Това казаха основателите на Chaos Group Владимир Койлазов и Петър Митев в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.
Съоснователят на компанията Владимир Койлазов беше отличен на 11 февруари с най-престижната награда в киноиндустрията – награда на Академията за филмови изкуства и наука за цялостен принос в категорията „Наука и високи технологии“ за „оригиналната концепция, дизайн и прилагане на технологията V-Ray“. Наградата се присъжда на новатори, чиито „изобретения допринасят значително за качеството на кино-продукциите".
"Имаше доста дълъг и сложен процес по определянето на победителите и до някъде бяхме подготвени, но не очаквахме да спечелим една от двете награди сред 12 кандидатури", обясни той.
"В киноиндустрията, където проектите са най-големи, по един проект работят по няколко студиа и всяко студио избира с какъв софтуер да работи. Така в един филм може да бъде използван както нашият софтуер, така и продукти на конкурентите ни. Има доста продукти, които се конкурират с нашия. Никога не ни е било много лесно. Конкуренцията е повод да се развиваме и да се опитваме непрекъснато да ги изпреварваме", допълни Петър Митев.
Той уточни, че използват дистрибуторска мрежа в цял свят от около 250 - 300 компании, и чрез тях „влизат“ при всички филми.
Ние продаваме софтуера, а студиата правят истинската магия - да превърнат проекта в нещо изключително красиво, обясниха гостите.
Киноиндустрията е една от по-малките области, в която се ползва софтуерът на Chaos Groep. По-голямата част е архитектурната визуализация. Оказва се, че софтуерът е доста подходящ и за интериорен дизайн, защото бързо и точно пресмята поведението на светлината в затворени пространства. Използва се и за телевизионни реклами, както и за игри. Но най-високи приходи, и като количество лицензи и потенциал, се генерират от архитектурния пазар.
През следващата година на компанията ѝ предстои разгръщане на нови екипи и проекти, като се търсят 30 нови специалисти за екипа в България.
"Най-голям е екипът ни в България. В световен мащаб служителите са 230, а в родината ни са 203. 99% от разработката на продуктите се случват у нас, малка част - в САЩ, а в Корея и Япония се извършва само търговска дейност“, обясниха гостите.
Вижте още във видеото.
преди 7 години PS: разбира се юовек трябва да има какво да яде поне 1-2 години, докато изкара продукт, а не да се притеснява как да плати парното си например. Убеден съм, че българите имаме много голям потенциал, но борбата за най-елементарните ни ежедневни нужди унищожава креативността, която е заложена в гените ни... Само ако имаше истински интелигентни програми, които да инвестират в младите, бихме дръпнали за период от 4-5 години във всяка една сфера, която си пожелаем! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Браво, 15 години труд, отдаденост на идея - мечта и много акъл, както в технически, така и в икономически аспект! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Едно голямо БРАВО! ПОвече такива хора да има по нашите земи, да се развиваме в правиланта посока. за съжаление не ми достига мозък да съм един от тях. отговор Сигнализирай за неуместен коментар