Все повече фирми избират споделените офиси, а изграждането на общност е най-големият плюс на коуъркинг пространствата. Това заяви Методи Терзиев от COO betahaus в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.
Коуъркинг, или споделените офис помещения се използват не само от стартъпи, но и от компании, които са на пазара от много години, но просто са с малки екипи, поясни Терзиев. Споделените пространства много често се използват от агенциите, обясни той.
„При нас има HR агенция, а също и агенция за дигитален маркетинг. Това са фирми с не повече от десетина служители, които работят в такава среда, но не са стартъпи“, добави Терзиев.
По думите му предприемачите избират коуъркинга най-често защото работата в споделен офис пести средства, но това е важно само в началото.
„Истината е, че добавената стойност на този тип работа е отвъд възможността да редуцираш разходите. Най-голямата сила на тези пространства е изграждането на общност и възможността за ползването на услуги към тази общност, които са важни за развитието на фирмата“, каза още Методи Терзиев.
Според него хората, работещи във фирми с малък екип, нямат достъп до услуги, които са предназначени за големи компании или са много скъпи, когато става дума за малки предприятия. За пример той посочи достъпа до финансови, застрахователни, медицински и спортни услуги включително.
„Обикновено трябва да си дружество с над 200 служители, за да получиш добра цена на такива услуги. Когато работиш в споделен офис, нещата са различни и заедно с физическо работно място, можеш да се възползваш и от други възможности. Хубавото е, че такъв тип работа вече не е новина в България. Само в София има 10 коуъркинг пространства, преди година и половина бяха само две“, каза още Терзиев.
Вижте още във видеото.