България трябва да се възползва максимално от възможностите, предлагани от програмата "По пътя на коприната" и то не само по отношение на икономическите, но и на културните връзки. Това каза доц. Мариана Тиен, ИИИ, БАН, в интервю за Bloomberg TV Bulgaria.
Днес в София беше проведен международния семинар "По Западния път на коприната".
"Много е важен културният коридор, защото България е древна цивилизация с безкрайни природни забележителности, а трябва да добавим и Черноморския регион и Дунав“, каза доц. Мариана Тиен.
За 2015 г. г. статистиката показва, че 12,6 млн. китайци са посетили Европа. През 2016 г. са скочили на 20 млн., а през 2018 се очаква, по данни от Китай, посещенията на китайски туристи в Европа да достигнат 100 млн. Ние трябва максимално да ги привлечем да дойдат в България и туризмът е водещата ни сила. Пикът ще бъде точно през 2018 г".
Китайците се интересуват само от екскурзии. Те не се интересуват от почивки, каза Тиен. Те отиват само на забележителности - правят фотографии и минават нататък. Българската роза, българското вино и българското кисело мляко са изключително популярни.
Най-скъпата марка кисело мляко на китайския пазар е "Момчиловци". То се произвежда от китайска компания, а именно в родопското село Момчиловци.
Пътят на коприната не е един единствен път, а мрежа от пътища, включващи много дестинации. Красотата на Пътя на коприната е, че се простира на три континента и ние работим с 33 държави. Някои дестинации работят много отдавна върху концепцията за Пътя на коприната, като Китай и други държави в Централна Азия, а други, като България, сега я преоткриват. Това каза Ала Пересолова, директор на програма "По пътя на коприната" към Световната организация по туризъм.
"Пътят на коприната е бил интернетът на древните времена. Това е първият и изключително положителен пример за глобализация, в който участва целият тогава цивилизован свят. Пътят на коприната е и много мощен бранд. Според проучване на Световната организация по туризма, анализиращо 300 000 блогове на пътешественици, споделящи опита си в социалните мрежи, 30% от публикациите са посветени на Пътя на коприната".
България е кръстопът между западната и източната част на Пътя на коприната и има, както материални, така и нематериални богатства, които да покаже.
Още вижте във видеото!