ПроКредит Банк (България) ЕАД драстично намали цените на предлаганите от нея преводи в евро и лева. Така всички клиенти на банката, които извършват международни разплащания в единната зона за плащания в евро (SEPA) могат да го правят при фиксирана цена от едва 5 евро, използвайки интернет системата ProB@nking.
Таксата за изходящи междубанкови преводи в лева също е намалена само на 0,75 лева за трансакция. Системата за единна зона за плащане в евро SEPA обхваща всички страни от Европейския съюз, Исландия, Лихтенщайн, Норвегия, Швейцария и Монако. За разлика от повечето банки в България, които предлагат цени за изходящи валутни плащания като процент от сумата на превода, клиентите на ПроКредит дължат фиксирана такса, независимо от сумата. В същото време всички входящи валутни преводи по сметки на клиенти в ПроКредит Банк са безплатни. Това е поредната стъпка, която ПроКредит Банк (България) направи, следвайки своята последователна политика за подпомагане развитието на малкия и средния бизнес не само в страната, но и в региона.
В допълнение банката предлага изключително изгодни условия за международни преводи чрез системата за експресни разплащания между клиенти на ПроКредит банките в региона – ProPay. Независимо дали бизнесът на клиента се намира в Северна Гърция, България, Румъния, Македония, Сърбия, Косово, Албания, Молдова, Украйна, Грузия или Германия, предлаганото обслужване е еднакво. Поради тази причина преводите в рамките на групата се изпълняват много по-бързо и по-изгодно. На практика това означава, че всеки превод на пари от една сметка в ПроКредит Банк в дадена държава до сметка в ПроКредит Банк в друга държава се извършва в рамките на минути за фиксирана такса от 2.50 евро на трансакция.
„Ние присъстваме в региона на Източна Европа вече над 20 години и имаме утвърдени позиции на експерти в обслужването на малкия и средния бизнес. Все повече предприемачи се опитват да установят международни отношения, за да изнасят продукция или да поемат поръчки за производство от чужбина. Целта ни е да подпомогнем нашите клиенти в изграждането на тесни бизнес връзки и откриването на нови трансгранични възможности за успешно сътрудничество с фирми от региона и Европа като цяло. Искаме да дадем възможност на фирмите, които работят с нас в България, да могат да използват услугите ни във всяка друга страна, в която има ПроКредит Банк, да работят свободно и най-вече изгодно със своите бизнес партньори зад граница. Затова ние предлагаме най-прозрачните и благоприятни условия за международни парични преводи", казва Петър Славов, председател на Надзорния съвет на ПроКредит Банк (България) ЕАД.
Намаляването на цените за преводи за клиенти, които използват Интернет системата ProB@nking е допълнителна стъпка, която банката предприема в продължение на политиката си за целенасочено стимулиране на клиентите към безкасови операции и безналични плащания. Така освен разплащанията в евро, от началото на месеца клиентите на банката извършват изходящи междубанкови преводи в лева само за 0,75 лева за трансакция. В същото време електронните разплащания между клиенти на ПроКредит в страната са напълно безплатни.
„Циркулирането на големи суми в брой има негативен ефект за всяка една икономика и затова чрез насочване на клиентите към електронните безкасови разплащания ние целим да предотвратим всички опити за избягване на данъчни задължения, нелегални практики или корупционни схеми, пране на пари и по този начин да сме в интерес на българското общество. Ето защо ние намалихме и таксата за изходящи междубанкови преводи в лева чрез системата за интернет банкиране на ПроКредит само на 0,75 лева. Ние се стремим, чрез ограничаване операциите в брой и насочване на клиентите към безналични плащания чрез електронно банкиране, да създадем благоприятстваща среда, което ще подпомогне и българската икономика“, коментира Петър Славов.
ПроКредит Банк се стреми да подпомогне развитието на сегмента на малките и средни предприятия чрез предоставяне на един модерен начин на банкиране. Освен че предлага една от най-удобните и сигурни системи за Интернет банкиране, банката е първата на пазара, която пригоди клоновата си мрежа за денонощно обслужване на своите клиенти по съвременен европейски модел. Денонощните зони на ПроКредит Банк, 46 на брой към днешна дата, са единствените, които предлагат пълно и съвременно банково обслужване. Всички рутинни операции, за които не се изисква консултация от служители, клиентите могат да извършат сами на най-модерните машини, без да се налага да чакат на опашка и без значение от работното време на банката. Така банковите служители имат възможност и време да обсъждат важните неща със своите клиенти – финансиране, проекти, планове.