Базираният във Волфсбург германски автомобилен концерн Volkswagen призна за нови проблеми. При вътрешнофирмено разследване се е установило, че при някои двигатели има нередност и по отношение на отделяния въглероден диоксид. „Според досегашната ни информация от това може да са засегнати до 800 хил. коли на концерна Volkswagen", се казва в изявление, цитирано от Ройтерс. „Икономическите рискове се оценяват първоначално на около 2 млрд. евро".
Досега аферата се простираше само по отношение на отделяните азотни оксиди. През септември компанията призна, че е манипулирала резултатите при тестовете на стенд на дизелови автомобили за изгорели газове с помощта на специален софтуер. Той се превключва на работен режим при започване на тестовете. В този контекст Volkswagen вече задели 6,5 милиарда евро за извънредни разходи.
В рамките на текущите проверки на всички процеси и процедури при дизеловите двигатели във VW са отчели, че при сертифициране на CO2 при някои модели автомобили има твърде ниски нива на CO2, а с това и твърде ниски стойности за разход на гориво. Засегнатите автомобили с дизелови двигатели са при моделите Polo, Golf и Passat, заяви говорител на VW. В дъщерното дружество Audi засегнати са моделите А1 и А3. При Skoda – Octavia, а при Seat - Leon и Ibiza.
И при един бензинов двигател с цилиндрично спиране има проблеми, казва говорител на концерна. Въпреки това той заявява, че става дума за малък брой такива коли. При дизеловите двигатели са засегнати 1,4, 1,6 и 2,0-литровите версии. Според говорителя всички агрегати са произведени от компанията майка на VW във Волфсбург.
Безопасността на превозните средства не е засегната по никакъв начин. Надеждна оценка за нивото на новите нередности в момента не е възможна, се казва още в становище на концерна. Бордът на VW ще се срещне "незабавно" със съответните регулаторни органи и ще ги информира за последствията от тези разкрития. VW се стреми да намери начин за ясни процедури, както и за правилното класифициране на нивата на CO2 в засегнатите превозни средства, посочват от компанията.
След новите разкрития Зелените в Германия призоваха министъра на транспорта Александер Добринд да „представи най-накрая конкретен план за това как през следващите години браншът да не се сблъска със стената“. „Предвид обема на скандала и свързаните с това щети за целия германски автомобилен бранш вече не е достатъчно да се стимулира разкриването на манипулациите като шоу“, заяви председателят на фракцията на Зелените Оливер Крише.
„VW ни оставя без думи“, заяви Арнд Елигхърст, анализатор от Evercore ISI, пред Bloomberg.
В началото на сесията във Франкфурт акциите се сринаха с 8 на сто до 102,05 евро за брой. От началото на кризата концернът изтри 24 млрд. евро от пазарната си капитализация.
До 78 млрд. евро може да коства дизеловият скандал на Volkswagen Group, сочат изчисленията на швейцарската банка Credit Suisse, цитирани от CNN.
Повече за скандала можете да прочетете тук
преди 9 години Брей, Бай *** винаги пръв се сеща за всичко. Кажи го на Фолксваген. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години СЕО - тата карат Лексус, а не германските ***. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години За пълнота, става дума (предполагам) за "Active Cylinder Technology (ACT)Fuel saving cylinder deactivation technology"http://***.volkswagen.co.uk/technology/petrol/active-cylinder-technology-act отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Бензинов двигател с цилиндрично спиране? Бухахахааааа и един с паралелепипедно спиране има проблеми отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Уверен съм, че американците много отдавна знаят за подправените данни. На тях така или иначе не им пука за замърсяването, иначе щяха да започнат с орязване на ония камиони дето ги разкарват, като ходят да си купят цигари от супермаркета. Всичко е таш...ак, другарко Пенчева.Сякаш като отрежат Мерцедес, Бмв и Фолксваген ще има кой да задоволи американския пазар с лимузини. Представям си как СЕО-тата си купувят след някоя друга година Хонди и Тойоти.Американците са стискали този коз за да го използват като лост в нужен момент. Този момент спокойно би могъл да е изказването на Меркел в стил: елате ни бежанци повече, че и без това си нямаме проблеми напоследък. Или пък задният ход, който даде след това.Сигурен съм, че американското разузнаване има много подобни карти в ръкава си, които ще демонстрира и за в бъдеще. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Защото са най-големите в света за миналата година и не са американци!За по миналата бяха Тойота най-големите, тях също ги винят същите американци, че терористите ползвали само техни пикапи...Напълно нормални конкурентни номера.Защо се преекспонират е въпроса?Кой плаща, кои има интерес за да си струва цялото занимание?Със сигурност не е заради потребителите, както се опитват да го представят пред Флоридата, Перко (император зовящ се) и другите шарани по света. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Няма кола на който и да е производител, която да покрива в реални условия, заявените емисии за СО2. Защо се шуми само около Фолксваген е интересен въпрос. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Проклети да са костенуркаджиите !!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години те американците са царе в тази дисциплина!!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Има големи шарани на тоя свят се оказва.Ти както вярваш, на отчетите на Адванса, че земята им била по 1800лв/дка, така вярваш и на рекламните брошурки ли?Колата горяла еди колко си ти показва компютъра - вярваш ли му?Като намушкаш маркуча в резервоара всичко излиза наяве.При всички коли! отговор Сигнализирай за неуместен коментар