Пълна промяна. Това виждаме при първи поглед към новото поколение Nissan X-Trail. Моделът е изоставил грубоватия си външен вид за сметка на модерни и динамични форми, а салонът вече наподобява кокпит на семейно комби. Промените обаче са само привидни, тъй като X-Trail е запазил най-голямото си предимство - всъдеходните качества.
Идеята на Nissan с новото поколение X-Trail е да предложи едновременно комфорт на пътя и добра проходимост извън него. За целта моделът е изграден на новата платформа Common Module Family (CMF), която му подсигурява както по-ниско тегло и по-щедри размери в салона, така и по-комфортно поведение на пътя.
Новият X-Trail е малко по-дълъг от своя предшественик, но е по-лек с около 100 кг., което го прави по-динамичен и по-стабилен. Сериозно е увеличено разстоянието между двата моста (+76 мм), благодарение на което в салона се отваря допълнително място както за пасажерите, така и за багаж. Просветът от 210 мм. е запазен.
Салонът също е подложен на мащабна промяна. Той е удобен и изработен от материали с високо качество, а седалките, които могат да бъдат 5 или 7, са разположени амфитеатрално, за да предоставят зрително поле към пътя на всички пасажери. Освен това интериорът разполага с редица базови глезотии, сред които задна седалка, чиято основа и облегалка могат да се регулират, делима в съотношение 40/20/40 задна седалка, 5-инчов цветен информационен дисплей на арматурното табло и др.
Мащабната промяна в характера на колата обаче се усеща най-добре при движение по асфалтов път. На такава настилка X-Trail се държи като семеен автомобил - той е стабилен и предвидим, а в салона е тихо и комфортно. За подсигуряването на подобно пътно поведение инженерите на Nissan са заложили не само на промени в механиката, но и в електрониката.
Всеки X-Trail вече е снабден стандартно със система Active Ride Control. Тя следи пътната настилка за вълнообразни неравности, които потенциално биха могли да нарушат комфорта в купето, и използва краткотрайни спирачни импулси, за да ги компенсира. При моделите с XTronic трансмисия е налична и технологията Active Engine Brake, която използва двигателя и трансмисията, за да усили двигателното спиране при завиване или когато се спира до пълен покой. Налице е още една базова система - Active Trace Control. Чрез използване на бордови сензори за следене на скоростта, ъгълът на завъртане на волана, дроселовата клапа и спирачното усилие, системата подава спирачно усилие към вътрешните колела по време на завиване, което подобрява устойчивостта на машината при движение с висока скорост.
Но как стоят нещата извън пътя. Способен ли е толкова динамично изглеждащ модел да се справя с лоши пътища? Под модерната външност на новия X-Trail работи добре познатата система ALL MODE 4x4-i, която освен това е подобрена и сега електрониката й реагира дори по-бързо. Технологията, която познаваме от редица проходими модели на марката, включително стария X-Trail, разполага с три режима - две задвижващи колела, автоматичен (AUTO) или Lock режим, предлагащ постоянно задвижване на четирите колела.
В автоматичния "по подразбиране" режим системата постоянно следи отварянето на дроселовата клапа, оборотите на двигателя и въртящия момент, за да предусеща превъртане на колелата и да разпределя въртящ момент между предната и задна ос. За трудни условия и при ниски скорости, режимът Lock доставя на X-Trail постоянно задвижване на четирите колела.
Багажникът на модела разполага с електрическа врата и предлага до девет конфигурации за разпределение на мястото
Напълно нова е и гамата от задвижващи агрегати. Всъщност, тя е представена от само един двигател - дизел с обем 1.6 литра. Агрегатът dCi 130 е добре познат от новите модели на Алианса, като предлага мощност от 130 к.с. и 320 Нм въртящ момент. Той е снабден с редица модерни технологии, благодарение на което не отстъпва като динамика на стария 2.0-литров дизел. Сравнен с него обаче новият двигател e с до 18% по-икономичен. При нашия тест разходът бе в рамките на 6,5 л/100 км., което е добър показател за автомобил с подобни размери и четири човека на борда.
В началото на 2015 година ще бъде пуснат и бензинов двигател. Той също е с намален обем и е добре познат от новите модели на Алианса. Това е четирицилиндровия 1,6 DIG-T със 163 к.с.
Предлаганите трансмисии са също две - ръчна и автоматична, и двете с 6 степени. Втората носи името XTronic, с което в Nissan наричат CVT кутията си. Въпросната трансмисия е значително подобрена, като сега е по-директна и прецизна. Въпреки това обаче работата й не може да се сравнява с това, което предлагат, например, кутиите с два съединителя. Предимството на XTronic е сравнително ниската цена и ниското тегло. Тя е отлично решение за онези, които търсят удобство в града и имат по-умерен стил на шофиране.
Истинска революция е направена по отношение на технологиите на борда на X-Trail. Всъдеходът е оборудван със системата за навигация, информация и забавление NissanConnect. Тя работи със 7-инчов цветен сензорен екран, като може да бъде свързана със смартфон. Налице са също така система за 360-градусово наблюдение около автомобила, система за автоматично паркиране, както и всички спомагателни технологии на Nissan Safety Shield - Forward Emergency Braking (радарна система, която сканира пътя напред и може автоматично да прилага спирачно усилие), Driver Attention Alert (система за предупреждение в случай на разсеяност или умора на шофьора), Traffic Sign Recognition (засича знаците с ограничение на скоростта и показва информацията им на дисплей), Lane Departure Warning (предупреждава при отклонява от пътното платно), Blind Spot Warning (засича автомобилите в мъртвите точки на зрителното поле), Moving Object Detection (следи за обекти при паркиране), High Beam Assist (автоматично превключване от къси на дълги светлини) и др.
Казано накратко, новият X-Trail е станал още по-добър от преди. Той е запазил отличните си възможности за движение извън пътя, но в същото време предлага значително подобрен комфорт, множество модерни технологии и повече място в салона. А това го прави подходящ избор както за любителите на силни усещания, така и за онези, които търсят удобен шосеен автомобил.
Новите способности на модела дават основание на производителя да прогнозира сериозен ръст в продажбите - по около 500 000 екземпляра годишно. За сравнение, старите две поколения X-Trail имат общо 1,7 млн. продажби, реализирани в периода 2001 - 2014 г.
Като недостатък при новия X-Trail може да бъде отбелязано предлагането на сравнително малко версии. Съчетание от автоматична трансмисия и задвижване 4х4, например, не може да бъде поръчано (поне към момента).
Новият X-Trail за Европа се произвежда в Япония. Цените на модела в България започват от 48 590 лв. с ДДС за версията с дизелов мотор и предно задвижване.
Още снимки вижте в Automedia.bg
Преобразеният Nissan X-Trail
Изпробвахме новата генерация на проходимия модел
13:51 | 11.10.14 г.Снимки: Nissan
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
S&P 500 прекъсна продължилата седем сесии положителна серия
-
Кадър на деня за 27 ноември
-
Бюлетините в една пета от секциите ще бъдат преброени отново
-
Защо енергийните гиганти няма да обърнат гръб на петрола?
-
Кризата с доставчиците на авточасти в Европа се задълбочава, взимайки нови жертви
-
България и още шест страни от ЕС призоваха за защита на европейската автоиндустрия
-
САЩ са одобрили конкретни типове цели за ATACMS, Русия готви отговор*
-
Санкциите на САЩ удрят рублата, а валутните източници на Русия пресъхват
-
Неустойките за прекратен договор с мобилен оператор ще са до 3 стандартни такси
-
Pulse изгражда нов модерен клуб за 7 млн. лв. в „Люлин“
-
Военната индустрия на Украйна е под земята и чака пари, за да се разширява
-
Най-студената зима от началото на войната в Украйна ще тества енергийната система в Европа
Специални проекти виж още
Най-четени новини
-
Бойко Атанасов: Приемането на България в еврозоната ще доведе до повече инвестиции
-
Русия е уведомила САЩ за удара с "Орешник", Путин потвърди успеха на западните ракети
-
САЩ обвиниха един от най-богатите хора в света в схема за подкупи за 260 млн. долара
-
Първи сателитни снимки показват, че руската ракета "Орешник" май е пропуснала целта си*
-
Квартал във Варна е лидер у нас по най-високи средни цени на тристайните жилища
-
САЩ са одобрили конкретни типове цели за ATACMS, Русия готви отговор*
-
OMV е първият клиент на "Газпром" в ЕС, който не си плати сметката за газа
-
Съдът отказа да отмени решението на кабинета за минималната заплата
-
В Германия се разработва технология за вятърна енергия от ново поколение
-
След масирания ракетен удар в Украйна САЩ премахват условията пред използването на ATACMS*
-
Ако светът иска да заличи 100 трлн. долара публичен дълг, да погледне към Нова Зеландия
-
"Самоубийствени атаки": руснаците опитват да си върнат контрола в Курска област
-
България е сред страните в ЕС с най-голямо месечно увеличение при производството на услуги
-
"Бритшорингът" превръща Обединеното кралство в икономическа колония на САЩ
-
Саудитска Арабия отказа да потвърди ангажимента си за отказ от изкопаемите горива
-
Драгомир Кузов: България стигна до петото място в Европа по производство на велосипеди
-
Чуждите компании продължават да се изтеглят от забавящата се китайска икономика
-
Бойко Атанасов: Приемането на България в еврозоната ще доведе до повече инвестиции
Още от Анализи виж още
Коментари
Финанси виж още
-
S&P 500 прекъсна продължилата седем сесии положителна серия
-
Опасността от американски мита отново помрачи настроенията на борсите в Европа
1 -
ЕС ще финансира възстановяване на членките от бедствия с пари от кохезионните фондове
-
Стейбълкойн пазарът се възстанови от краха на Terra със 190 млрд. долара капитализация
-
Санкциите на САЩ удрят рублата, а валутните източници на Русия пресъхват
29 -
SOFIX изтри 0,39% до 842,36 пункта