Срещата на високо равнище за дизела произведе точно това, което се и очакваше: всички са доволни. Автомобилопроизводителите на първо време се отърваха от задължението да инвестират наистина много пари в електронно преоборудване. Министър-председателите на провинциите, където са автозаводите, подсигуриха многобройни работни места на своя територия. Градовете ще получат пари, за да преоборудват автобусите и да организират движението по-интелигентно, а по този начин ще намалят опасността за здравето на гражданите. А представителите на правителството в Берлин обещават строги проверки през 2018 година - и по този начин си подсигуряват спокойствие преди изборите след седем седмици.
Засега няма да има забрани за движение на дизелови автомобили. Дизелова Германия си отдъхна.
Но основният проблем си остава нерешен. Този проблем не е толкова свързан със замърсяването на въздуха, защото днес въздухът е значително по-чист, отколкото навремето, коментира за Deutsche Welle Дагмар Енгел.
Основният проблем се крие в индустриалната политика, която се опитва едновременно да защитава различни интереси. Първо – на автомобилната промишленост, която дава най-голям принос към грандиозния външнотърговски плюс на Германия. После – на онези 800 хиляди души, които работят в автомобилостроенето, и на безброй други, които си изкарват хляба покрай автомобилостроителите. И още – интересите на политиката, която гледа да опази производствените мощности и благосъстоянието, да удовлетвори гласоподавателите си, а може би и едного или другиго сред големите си спонсори…
В Брюксел спряха плановете за по-строги ограничения на вредните газове, а информациите за предполагаеми измами и картелни договорки между авто-концерните целенасочено бяха игнорирани. Всичко това – все в услуга на гореизброените интереси.
Дизеловият двигател е изобретен през 1893 година. Оттогава насам непрекъснато го усъвършенстват, но днес явно е достигнат пределът. Предела си явно е достигнала и германската автомобилна индустрия, която – благодарение и на дизела – дълго трупаше тлъсти печалби, но така и не забеляза, че светът се променя, че се отдалечава от двигателите с вътрешно горене и от машината за пари Made in Germany. "Държавата дълги години не спазваше достатъчна дистанция спрямо автомобилопроизводителите", призна германската министърка на околната среда.
Двете страни тъй крепко се бяха прегърнали, че взаимно си затулваха гледката към бъдещето. И в момента ние теглим поуката и последиците от една индустриална политика с чисто национална концепция. "Germany first", германските интереси са най-важни – за известен период от време тази концепция даваше фантастични финансови резултати. И ни подведе да продължаваме по същия път. Път, по който изгубихме две неща: германския автомобил на бъдещето и… доверието. Доверието в автомобилната индустрия, доверието в политиката, доверието че те двете са пригодни за бъдещето.
преди 7 години Tesla, никой не обича да чака на твърде дълги опашки12% от предварителните поръчки за новия Model 3 са анулирани, а компанията трябва да върне резервационния депозит"http://***.investor.bg/***/444/a/tesla-nikoi-ne-obicha-da-chaka-na-tvyrde-dylgi-opashki-244286/#comment-newest----------------------------------------------------------------мдаааа, нешо с твоя технически прогрес не стана раотата, нишо са е лето бегай напрай една технологична сергия за кебапчета и слеащия път ела пак ама по подготвен ..... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години не се пъни с минусите дриссльо после ше ги опрайм как треа ами кажи пред изложените факти кво прайм с електрокарната революция ?!? .... :)) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Tesla (кола на старо)- 55.500 евра (Brutto) зареждане от 30ч. до 1ч. пробег до 279 км. с едно зареждане (24 евра) https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=247274593&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=135&pageNumber=1&scopeId=C&steered=1https://***.stromschnell.de/elektroautos/tesla-model-s-luxus-made-in-usa_5141368_5093780.html------------------------------------------------------------такам ей са да взеем един най-обикновен замърсител дизел Ford Focus Trend нова кола - 14.550 евра 3г. гаранция разход 4.8л. градско зареждане 10мин. пробег с един резервоар 700-800 км. https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=231514611&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&fuels=DIESEL&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=9000&makeModelVariant1.modelId=20&minFirstRegistrationDate=2017-01-01&pageNumber=1&scopeId=C&fnai=prev&steered=1 отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години чек да дадем малко очеизвадни факти що електрическата революция ше почека оше неколко десетилетия .....Nissan Leaf - 13ч. - 7ч. зареждане ... 250/199 км. пробег цена 30 000 евраhttps://***.nissan.at/fahrzeuge/neuwagen/leaf/reichweite-aufladen.html Sie mit der 30 kWh Batterie eine maximale Reichweite von 250 km** (nach NEFZ) und mit der 24 kWh Batteriekapazit отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Дизелова Германия на първо място!-------------------------------------------------ако не мое четеш на български или ти треат очила да ти го преведем на "майчин английски" или на майчин турски мммм ?!? Ограничена е майкка ти че е родила такова безгръбначно .... креттени нит знаят кой напрайл Електрическата кола и кой я унищожил и дрънкат тука за техническия прогрес на Мъск с теслата, пхахахаха хахахах аве еййй идддиоти .... къде летите ве ...... :)) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Изследване на СЗО поставя дизеловите емисии в категорията на канцерогенните причинители за разлика от тези на бензина (всеки може да се запознае в Интернет с изследването). Едва ли има някой, който да не е виждал по улиците саждите, които бълват дори не много стари дизелови автомобили и всичко това го дишаме ние и децата ни. Преди години покрай истерията около парниковите газове гртманската автомобилна промишленост (а покрай нея и останалите) заложиха много на дизела, което сега явно се оказва пагубно, защото саждите бълвани в градовете тровят всички ни. В случая обаче, германците пак са в привилигерована позиция, защото карат предимно нови дизели и след няколко години ги хвърлят към България, а точно тогава въпросните дизели започват да бълват все повече и повече отрови...Един от ефектите на дизел гейт неминуемо ще е намаляване на продажбите на дизели и падане на цената им особено на употребяваните, което ни изправя пред угрозата *** да ни превърне в автоморгата на Европа. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Колко ограничен си... не можеш да спреш революцията и прогреса, може само да я забавиш, но си прoст и не можеш да го осмислиш. И на Едисон са се подигравали, че не може да изобрети нищо, но историята друго казва. Просто трябват няколко години, за да може времето да отмие петна като теб... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години айдеее гения Мъск у лево с неговите електрокари за по 100 бона и нашия Хюсеинович мое да скочи с некой воденичен каник на шията от панелката си ..... "не съмнявайте нито за миг у Мъска" вика ше стане раотата с Теслите, ше стане ама некой друг път, колко стана раотата че еврото щеше да падне ..... ако Мъсков намали цените десеторно мое и да стане, но до тогава гения ше е фалирал 160 пъти въпреки, че фирмицата му е държавна ...... отговор Сигнализирай за неуместен коментар