Забранявайки новия ѝ албум „25“ да се появи в стрийминг услуги като Apple Music и Spotify, Адел използва най-голямата си сила – популярността си по цял свят, пише Bloomberg.
Британската певица е сред малкото музикални изпълнители, харесвани от различни демографски групи, от тинейджъри, ползващи YouTube и Spotify, до възрастни, които посещават музикални магазини и iTunes.
Музикалните мениджъри я оприличават на блокбъстър от ранга на „Отмъстителите“ и „Джурасик свят“, който успява да привлече млади, стари, мъже и жени.
Адел и музикалното подразделение на Sony Corp. залагат на това, че феновете от всички възрасти ще искат нейния албум, ето защо ще отидат до музикалните магазини или iTunes, за да се сдобият с копие от него. Очаква се продажбите да са по-големи от всякога.
Покупките на музика носят по-голяма печалба на изпълнителя и звукозаписната компания, отколкото стрийминг услугите. Прогнозите са, че „25” ще продаде 2,5 млн. копия през първата си седмица, което ще бъде най-големият дебют, откакто Nielsen започна да води статистика за продажбите на албуми през 1991 г. Албумът струва 10,99 долара на предварителна поръчка в iTunes на Apple.
“Адел е една на милион – тя се възползва напълно от кариерата си и има огромна база от фенове“, коментира Вики Науман, базиран в Лос Анджелис медиен консултант, работил за Sony Music и Beggars Group.
Това не е първият път, в който пътищата на Адел и Spotify се пресичат по този начин. Първоначално тя не пусна албума си “21” в стрийминг услугата, защото платформата отказа да ограничи песните само до абонатите, които си плащат в платформата. Тейлър Суифт направи същото миналата година с албума „1989”, въпреки че позволи пускането му в Apple Music след дебюта на услугата.
"Ние обичаме и уважаваме Адел, както и нейните 24 млн. фена в Spotify”, коментира Spotify в имейл. „Надяваме се, че тя ще даде възможност на тези свои почитатели да се насладят на „25” в Spotify, както на „19” и „21” съвсем скоро.
Пионерът в онлайн радиото – Pandora Media, който оперира при различни условия от стрийминг услугите, ще има достъп до албума и ще го предлага на своите потребители в най-скоро време. Компанията заяви, че се радва на възможността да предложи новия албум на Адел скоро след появата му на пазара.
Лесно е да се разбере защо стрийминг услугите искат да привлекат звезди като британската певица. Нейният последен албум продаде повече от 11 млн. копия в САЩ, достигайки тази бройка по-бързо от всеки друг изпълнител от повече от десетилетие. Суифт пък постигна най-големи продажби в рамките на седмица от 12 години насам с албума „1989”.
За разлика от Тейлър Суифт, която е по-популярна сред младите слушатели, Адел е известна и сред по-възрастните. Именно те са тези, които купуваха повече албуми от магазините и онлайн през 2011 г., благодарение на албума на Адел „21”, твърди Ръс Крупник, анализатор на MusicWatch.
"Наричаме това „факторът Адел“, коментира той в интервю.
И все пак отказването от стрийминга е нещо рисковано. Тези нови услуги се развиха като основен източник на приходи от 2011 г. насам. През първата половина на 2015 г. онлайн стриймингът нарасна до 32% от всички музикални продажби в САЩ, сочи доклад на Recording Industry Association of America.
Този растеж обяснява защо някои анализатори и експерти поставят под въпрос решението на Адел да ограничи достъпа до новия си албум. Първият сингъл от него „Hello”, който е достъпен в Spotify, вече е близо до върха на класациите, а видеото е гледано повече от 400 млн. пъти в YouTube за по-малко от месец.
Според Тед Коен, управляващ директор в TAG Strategic, решението за ограничаването на стрийминга на „25“ може да отблъсне много фенове.
„Не смятам, че някой е показал, че може да направи повече продажби, ако стои настрана от стрийминга“, коментира той.
Ръстът на стрийминга не е спрял най-известните музикални звезди по света да издават новите си албуми. Стриймингът не носи толкова средства колкото продажбата, но популярността на дадена песен в YouTube и Spotify може да доведе до превръщането ѝ в хит.
преди 9 години Просто на Запад нямаш и тази възможност, примерно в Германия, където съм аз,не може да гледаш половината клипове от YouTube, камо ли пък да свалиш песен безплатно. Глобите почват от стотици и стигат до хиляди евро. Не мислете, че торентите са валидни навсякъде. Тук се следи и да искаш, не можеш. Но съм сигурен, че повечето ще си го купят от уважение към артиста. И да Адел си заслужава десетките милиони, които ще спечели! Нека успява, така се прави бизнес, тя е талантлива. Аз също бих си купил албума и. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Дали има поне една звезда в шоу-бизнеса, която сама решава кое къде да се пусне ?! За какъв дявол са й Сони и мениджърите, ако решава сама !? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години защо, защото е алчно същество.. Ей такива "звезди" трябва тотално да се бойкотират и никой да не им купува музиката. Да не говорим, че 25 е абсолютно същата боза като 21. Но явно на запад хората не са чували за торенти. Повечето утвърдени музиканти си пускат новите албуми в Spotify и другите подобни услуги още в деня на излизане на албума. Ясно им е, че пари ще изкарат от концерти и други дейности. Но тая очевидно няма кой да я слуша на живо и се опитва да изцеди и последния възможен долар на хората отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Освен Hello и When we are young, другото е пълна боза... Алчността ще я погуби... отговор Сигнализирай за неуместен коментар