IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Големият въпрос пред Apple - за какво точно ще служи Apple Watch?

Компанията се е отказала от голяма част от опциите му, свързани със здравето и фитнеса, разкриват източници

14:20 | 17.02.15 г. 2
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Когато Apple започна да разработва своя умен часовник, ръководителите на компанията представиха устройството като най-съвременната джаджа за наблюдение на здравните показатели на потребителя, която може да мери кръвното, сърдечната дейност и нивата на стрес, твърдят източници, запознати с въпроса.

Но нито една от тези технологии не влезе в дългоочаквания Apple Watch, който трябва да се появи на пазара през април. Някои от тях не са работили достатъчно добре. Други се оказали твърде сложни. Трети пък са предизвикали нежелан надзор от страна на регулаторите, посочват източниците, цитирани от Wall Street Journal.

Това остави ръководството на Apple да се чуди как точно да определи целта на SmartWatch и да реши защо потребителите ще се нуждаят именно от такова устройство. Техният отговор засега включва по малко от всичко – моден аксесоар, по-лесно получаване на информация от телефона, пазаруване с Apple Pay, нови начини за комуникация, проследяване на ежедневните дейности.

„Една от най-големите изненади за хората ще бъде, когато започнат да го използват, е какво точно ще прави той“, посочи Том Кук миналата седмица по време на конференцията на инвеститорите.

Въпреки че генерира рекордна печалба от iPhone, Apple Watch остава голям залог за компанията, тъй като представлява потенциален нов двигател на растежа ѝ, който може да намали нейната зависимост от смартфоните ѝ. За Кук това е начин да покаже, че Apple все още може да създава революционни продукти след смъртта на съоснователя ѝ Стив Джобс.

Apple Watch обаче е изправен пред големи предизвикателства. Устройството трябва да бъде близо до iPhone, да има безжична връзка или да получава информация за местоположението от системите за геолокация. Това прави часовника аксесоар към устройство, което вече изпълнява повечето от тези задачи достатъчно добре.

Освен това прекрачва границата между бижутата и потребителската електроника, създавайки различен вид очакване у потребителите по отношение на качеството и пазаруването. Apple планира да пусне серия от часовници на различни цени, започващи от 349 долара. Високият клас модели, с покритие от 18-каратово злато, се очаква да се превърнат в най-скъпите продукти на Apple, правени някога, надминавайки сумата за Mac Pro от 4000 долара.

Маркетингът на Apple Watch няма да бъде толкова прост, колкото този на по-старите продукти на Apple. Ipod беше начин да носиш музикалната си колекция в джоба. Iphone беше мобилно устройство с интернет и революционен сензорен екран. Apple успя да продаде iPad като лесен начин за сърфиране в интернет, за разглеждане на снимки и гледане на видео клипове.

И все пак анализаторите очакват лоялните клиенти на Apple да направят новото ѝ устройство една от най-успешните преносими джаджи на пазара.

Apple се готви за силен старт. Източници, запознати с въпроса, твърдят, че компанията е поръчала на азиатските си доставчици да направят между 5 и 6 млн. устройства през първото тримесечие. ABI Research прогнозира, че Apple ще продаде 11,8 млн. часовници през 2015 г., което представлява почти почти половината от очакваните продажби на преносими устройства.

Способността на Apple да привлича милиони потребители с новите си устройства ще помогне на разработчиците на софтуер също да създадат по-примамливи приложения, които да насочат вниманието към iPhone и iPad.

Apple започна да разработва часовника преди около четири години с акцент върху здравето и фитнеса. За компанията не е обичайно да експериментира с толкова много технологии или да измества фокуса по време на процеса на разработка, но часовникът е особено предизвикателство за нея. Сред вътрешните хора, замесени в проекта, той е известен като „черната дупка“, която изисква твърде много ресурси, коментира единият от анонимните източници.

Разработката се оказа проблем, защото голяма част от опциите, свързани със здравето, не успяха да отговорят на стандартите на Apple. Фирмата експериментира и с други приложения, но резултатите от тестовете им са противоречиви. Заради незадоволителните резултати част от опциите не са включени в първата версия на часовника, но могат да влязат в бъдещите модели, разкриват източниците. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:29 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

2
rate up comment 3 rate down comment 2
deant
преди 9 години
Като останалите продукти на Ябълката. За гъзария.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 11 rate down comment 0
Зайо Байо
преди 9 години
Абе, направете го да показва колко е часа!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още