Досега имаше два играча в абонаментните музикални услуги – Spotify и всички други. Това се очаква да се промени днес, с пускането на Apple Music, която предлага неограничена услуга, даваща достъп до милиони песни срещу такса от 10 долара на месец. Това е същото фундаментално предложение като тези на Spotify, Google и много други по-малки конкуренти. Всички до голяма степен предлагат една и съща музикална библиотека на една и съща цена, пише Wall Street Journal.
Apple ще разчита на този бранд, на своята твърда база от потребители и на пазарната си мощ, за да се отличи и да привлече милионите потребители, от които се нуждае, за да създаде един успешен конкурент на пазар, който досега имаше малка, макар и ентусиазирана, потребителска база.
Apple твърди, че новата ѝ услуга за музикален стрийминг ще бъде пусната във вторник сутринта в САЩ, като част от обновяването на софтуера ѝ iOS. Компанията залага на очакванията си, че може да превърне значителна част от своите 800 млн. акаунта в iTunes в потребители на услугата.
Абонаментната услуга е една част от новите музикални предложения на Apple. Сред тях е 24-часова интернет радиостанция, наречена Beats 1, която включва добре познати радио диджеи и знаменитости. Едно от другите предложения е наречено Connect. То има за цел да предостави на изпълнителите възможност да разпространяват част от музиката си безплатно, както е в SoundCloud.
Абонаментната услуга стои в основата на новата инициатива в момент, в който бизнесът на Apple със сваляне на музика се забавя.
Компанията е изправена пред голям конкурент в лицето на Spotify, която към декември 2014 г. имаше 4,7 млн. абонати, които плащат за услугите ѝ в САЩ, сочат данни, споделени от издателските компании. Освен това Spotify има 14,7 млн. американски потребители, които ползват безплатната ѝ услуга. Apple планира да ограничи своята безплатна услуга до тримесечен пробен период, така че битката ще бъде за плащащите абонати.
Google Play Music се нарежда на второ място в САЩ сред платените стрийминг услуги, с близо 815 хил. абонати. В глобален план базираната в Париж Deerez представлява втората най-голяма стрийминг услуга след Spotify, но тя не се радва на силно присъствие в САЩ, където музикалните услуги са длъжни да споделят подробни данни със звукозаписните компании.
Beats Music, която Apple придоби миналата пролет, приключи годината с 303 хил. абонати. Очаква се Apple да прехвърли потребителите на Beats към Apple Music в близко бъдеще и да прекрати старата услуга, твърдят източници, запознати с въпроса.
Само 25% от всички 110 млн. потребители на iTunesMusic, който са купили музика миналата година, са похарчили по повече от 110 долара за песни и албуми, твърдят източници от музикалната индустрия.