IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Amazon пренася опита си от Индия на други пазари

Трудностите на индийския пазар накараха интернет гиганта да създаде нови услуги, които могат да ѝ бъдат полезни другаде

11:30 | 13.11.15 г. 1
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Гигантът в електронната търговия Amazon.com си взема поуки от ежедневните си битки с индийските разбити пътища и препълнени градове, ползвайки тези познания в някои от най-големите си развити пазари. Това се случва благодарение на нейния нов модел, базиран на по-евтини доставки и намаляване на разходите за складиране, предава Ройтерс.

Онлайн пазаруването се радва на бум в Индия, където милиони потребители отскоро имат достъп до интернет, благодарение на евтините смартфони. За Amazon в момента това е страната, която допринася най-много по отношение на новите потребители извън САЩ.

Но подобно на местните си конкуренти Flipkart и Snapdeal, Amazon се бори с доставките в градовете, където пътните знаци не разположени правилно, а задръстванията са нещо чести. В отговор на всичко това фирмите си създават логистични мрежи и използват мотоциклети вместо камиони.

Повече от две години след навлизането си в Индия, Amazon твърди, че е готова да приложи някои от индийските си нововъведения на други пазари, в това число САЩ, Мексико и Бразилия.

Великобритания например може да се сдобие с услуга за доставки, наречена Easy Ship, където доставките са взимани от екипа на Amazon директно от търговците. По този начин се намалява времето и разходите за изпращането на стоката до склад, както и необходимостта от повече място в него.

"Ние не само се учим от по-големите си братя като Северна Америка“, коментира Акил Саксена, директор на операциите на Amazon India в интервю. „Фокусът върху Индия е толкова голям и тук има толкова голям растеж, че хората си казват: Ако това работи за тях, нека видим какво можем да вземем и да научим“.

Електронната търговия в Индия може да нарасне до 137 млрд. долара до 2020 г. от 11 млрд. долара през 2013 г., посочват от Morgan Stanley. А фирми като Amazon, местния пазарен лидер Flipkart и конкурента им Snapdeal се борят за по-голям пазарен дял.

Бързите и евтини доставки са от решаващо значение за спечелването на клиенти в индустрията.

Хариш Бьор, независим бранд експерт и бизнес анализатор, твърди, че иновативните услуги за доставки помагат на Amazon да разшири обхвата си в Индия, дори на цената на това да загуби отчасти контрола върху логистиката – урок, който може да използва другаде.

„Електронната търговия днес е бизнес на доверие и без това не можете да постигнете растеж“, коментира Бьор.

Последна актуализация: 07:52 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

1
rate up comment 31 rate down comment 2
getusanews
преди 9 години
http://getusanews.com/
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още