Гигантът в електронната търговия Amazon.com си взема поуки от ежедневните си битки с индийските разбити пътища и препълнени градове, ползвайки тези познания в някои от най-големите си развити пазари. Това се случва благодарение на нейния нов модел, базиран на по-евтини доставки и намаляване на разходите за складиране, предава Ройтерс.
Онлайн пазаруването се радва на бум в Индия, където милиони потребители отскоро имат достъп до интернет, благодарение на евтините смартфони. За Amazon в момента това е страната, която допринася най-много по отношение на новите потребители извън САЩ.
Но подобно на местните си конкуренти Flipkart и Snapdeal, Amazon се бори с доставките в градовете, където пътните знаци не разположени правилно, а задръстванията са нещо чести. В отговор на всичко това фирмите си създават логистични мрежи и използват мотоциклети вместо камиони.
Повече от две години след навлизането си в Индия, Amazon твърди, че е готова да приложи някои от индийските си нововъведения на други пазари, в това число САЩ, Мексико и Бразилия.
Великобритания например може да се сдобие с услуга за доставки, наречена Easy Ship, където доставките са взимани от екипа на Amazon директно от търговците. По този начин се намалява времето и разходите за изпращането на стоката до склад, както и необходимостта от повече място в него.
"Ние не само се учим от по-големите си братя като Северна Америка“, коментира Акил Саксена, директор на операциите на Amazon India в интервю. „Фокусът върху Индия е толкова голям и тук има толкова голям растеж, че хората си казват: Ако това работи за тях, нека видим какво можем да вземем и да научим“.
Електронната търговия в Индия може да нарасне до 137 млрд. долара до 2020 г. от 11 млрд. долара през 2013 г., посочват от Morgan Stanley. А фирми като Amazon, местния пазарен лидер Flipkart и конкурента им Snapdeal се борят за по-голям пазарен дял.
Бързите и евтини доставки са от решаващо значение за спечелването на клиенти в индустрията.
Хариш Бьор, независим бранд експерт и бизнес анализатор, твърди, че иновативните услуги за доставки помагат на Amazon да разшири обхвата си в Индия, дори на цената на това да загуби отчасти контрола върху логистиката – урок, който може да използва другаде.
„Електронната търговия днес е бизнес на доверие и без това не можете да постигнете растеж“, коментира Бьор.
преди 9 години http://getusanews.com/ отговор Сигнализирай за неуместен коментар