Развитието на електронната търговия, напредъкът на технологиите и редица циклични и структурни фактори променят веригата на доставките и оказват значително влияние върху пазара на индустриални имоти, показва последното проучване на Colliers International.
Ако електронната търговия продължи да расте със същите темпове, до 2020 г. в глобален аспект тя може да генерира 5,4 трлн. долара - повече от БВП на Великобритания и Франция, взети заедно, показват изчисленията на компанията.
Това развитие има позитивен ефект върху логистичната индустрия, което от своя страна води до увеличение на търсенето на складови площи и на логистични услуги, посочва компанията в анализа си.
Международната електронна търговия бележи възход, като до 2020 г. 45% от потребителите се очаква да закупуват продукти от други държави онлайн. Това би представлявало четворен ръст на продажбите в сравнение с 2014 г.
Благодарение на гиганти в електронната търговия като Amazon и Alibaba по-малките компании биват все повече въвлечени в световния стокообмен. Това създава допълнителна необходимост от логистични площи и изисква прилагане на различни подходи с оглед на разнообразието от продукти, търгувани онлайн.
Глобалните онлайн магазини все повече инвестират в логистика, подчертават експертите. Amazon например предлага на местните търговци да изнесат процесите си по логистика и транспорт и се стреми към по-голям контрол върху мрежата за доставки, за да оптимизира сроковете за изпълнение.
В бъдеще компанията може да започне да предоставя и логистични услуги на трети страни, като дори завземе бизнес от партньорите си, прогнозират експертите. Приносът на Amazon към приходите на UPS и DHL, например, достига съответно 5% и 4%.
В отговор на развитието на морския контейнерен транспорт компаниите в сектора формираха съдружия и инвестираха в нови технологии и автоматизация, област в която изоставаха в сравнение с други индустрии. Някои превозвачи добавиха и други видове превоз към услугите си.
Maersk - най-голямата компания в тази сфера, например обмисля логистични и транспортни услуги в рамките на местния пазар. Всичко това може да предизвика преструктуриране в сегмента на индустриалните имоти и да доведе до нови инвестиции.
Процесите поставят и някои предизвикателства пред бизнеса – например развитието на технологиите. Спедиторите все по-често дигитализират процесите, за да ги направят по-ефективни и прозрачни, посочва още компанията.